Ryanair

News Release

10 maart 2004

Ryanair's klantenservicestatistieken voor februari 2004

Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, heeft vandaag haar klantenservice-statistieken over februari 2004 openbaar gemaakt. Ryanair heeft zichzelf verplicht gesteld iedere maand de consumentenstatistieken te publiceren. Deze bevestigen bovendien keer op keer dat Ryanair ook Nr.1 is op het gebied van klantenservice.
* 92 % van alle 14.363 Ryanair vluchten in februari arriveerden op tijd.


* CAA gegevens over 2003 tonen aan dat 70% van alle vluchten in het Verenigd Koninkrijk op tijd arriveerden. In de Verenigde Staten heeft het Ministerie van Transport een gemiddelde stiptheid van 82% in 2003 aangekondigd. Ryanair, met een gemiddelde stiptheid van 91%, zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en verslaat daarmee alle belangrijke Europese en Amerikaanse maatschappijen.


* Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,45) klacht per 1.000 passagiers.

* Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,63) tas per 1.000 passagiers.

PASSAGIERS STATISTIEKEN - FEBRUARI 2004

2003

2004

Op-tijd vluchten*

88%

92%

Klachten per 1.000 passagiers

0.62

0.45

Bagage klachten per 1.000 passagiers

0.65

0.63

Klachten afgehandeld in 7 dagen

100%

100%