News Release
10 maart 2004
Ryanair's klantenservicestatistieken voor februari 2004
Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, heeft vandaag haar
klantenservice-statistieken over februari 2004 openbaar gemaakt.
Ryanair heeft zichzelf verplicht gesteld iedere maand de
consumentenstatistieken te publiceren. Deze bevestigen bovendien keer
op keer dat Ryanair ook Nr.1 is op het gebied van klantenservice.
* 92 % van alle 14.363 Ryanair vluchten in februari arriveerden op
tijd.
* CAA gegevens over 2003 tonen aan dat 70% van alle vluchten in het
Verenigd Koninkrijk op tijd arriveerden. In de Verenigde Staten
heeft het Ministerie van Transport een gemiddelde stiptheid van
82% in 2003 aangekondigd. Ryanair, met een gemiddelde stiptheid
van 91%, zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en
verslaat daarmee alle belangrijke Europese en Amerikaanse
maatschappijen.
* Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,45) klacht
per 1.000 passagiers.
* Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,63) tas per 1.000
passagiers.
PASSAGIERS STATISTIEKEN - FEBRUARI 2004
2003
2004
Op-tijd vluchten*
88%
92%
Klachten per 1.000 passagiers
0.62
0.45
Bagage klachten per 1.000 passagiers
0.65
0.63
Klachten afgehandeld in 7 dagen
100%
100%
Ryanair