Ingezonden persbericht



P E R S B E R I C H T

Bassie en Adriaan als managementgoeroes

Amsterdam, 9 maart 2004 - Als de Amerikanen Tony Soprano uit de gelijknamige televisieserie als rolmodel voor managers gebruiken, dan hebben wij Nederlanders Bassie en Adriaan. Carp ontdekte dat we 24 per dag een gratis mba-instelling tot onze beschikking hebben: kinderzender Nickelodeon. De redactie liet cultseries als SpongeBob Squarepants en The Ren & Stimpy Show analyseren door onze tijdelijke docenten: een consultant marketing & communicatie, een universitaire H&R-expert, de marketingdirecteur van Microsoft Nederland en een crisismanager. 'Wat ik wél goed vind, is dat Bassie dit als zíjn probleem beschouwt.' Salarisonderhandelingen, de koppeling van emoties aan brands, de communicatie bij een crisis en nog veel meer worden behandeld.

Verder in Carp:


- Opkomst en ondergang van de antichrist van het digitale adverteren: de pop-up. Waarom het Amsterdamse WebAds stopt met pop-ups, en het Haarlemse AdLINK daar juist wél mee doorgaat.


- Daarnaast observeert Carp de opkomst van de nieuwe woongroep. Geen hippie-commune, maar méér huis voor minder geld.


- Tot slot een analyse van het verschijnsel jeugdspaarplan. Hoe banken en verzekeraars kersverse ouders overvallen met de vraag of ze al sparen voor hun baby. 'Een alledaags stuitend tafereeltje'.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 25.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 36 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####



Ingezonden persbericht