Ingezonden persbericht
Persbericht
Mitel verwerft grootste VoIP-contract in Frankrijk
Auchan, Frankrijk s grootste retailonderneming, implementeert een Voice-over-IP oplossing met meer dan 40.000 IP-telefoons. Het bedrijf heeft gekozen voor een Mitel-oplossing die door AMEC SPIE Communications wordt geïmplementeerd en ondersteund.
Hoofddorp, 10 maart 2004 Mitel, leverancier van IP-communicatieoplossingen, zal een grootschalige VoIP-oplossing implementeren voor Auchan, een wereldwijde retailonderneming voor voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en huishoudelijke artikelen. In samenwerking met AMEC SPIE Communications, een belangrijke systeem integrator in Frankrijk, zal Mitel Auchan voorzien van een geconvergeerde voice- en dataoplossing. De Mitel-oplossing zal Auchan de mogelijkheid bieden hun hypermarktlocaties in Frankrijk naadloos met elkaar te verbinden. Ook levert Mitel retailspecifieke telefoniemogelijkheden die de klantenservice en de operationele efficiëntie zullen vergroten en verbeteren. Na de opdrachten van Marks & Spencers en CompUSA is Auchan opnieuw het bewijs dat Mitel zeer succesvol is in het retailsegment.
Auchan zal op meer dan 200 locaties in Frankrijk hun traditionele voice-netwerk vervangen door het Mitel 3300 Integrated Communications Platform (ICP). Deze Voice-over-IP implementatie omvat meer dan 40.000 IP-telefoons, waaronder 10.000 IP DECT draadloze terminals. De oplossing zal aanzienlijke besparingen opleveren voor zowel de telefoon- als de operationele kosten. Auchan zal bovendien profiteren van de nationale dekking, en van de communicatie-expertise van AMEC SPIE Communications als de data- en voice-integrator.
De keuze voor Mitel s IP-oplossing was het resultaat van een langdurig proces en een gedetailleerd onderzoek door Auchan in 2003. Doordat ze een aantrekkelijke oplossing boden die onze behoefte dekte aan een efficiënte en evolutionaire telefonie-infrastructuur in Frankrijk, heeft Mitel met AMEC SPIE ons ervan overtuigd dat zij het beste consortium waren om dit project onder handen te nemen , zegt Jérôme Galerne, projectmanager bij Auchan. Omdat onze business blijft groeien, hebben we een systeem nodig dat niet alleen met ons kan meegroeien, maar dat ook een directe impact heeft op hoe onze medewerkers en klanten met elkaar samenwerken. De Mitel-oplossing biedt dat.
We zijn vereerd dat Auchan onze IP-telefonieoplossing heeft gekozen , zegt Don Smith, CEO bij Mitel. Dit bewijst opnieuw Mitel s leidende positie in de mondiale retailsector. Grote gedistribueerde retailondernemingen blijven vragen om innovatieve oplossingen die kosteneffectief, betrouwbaar en veilig zijn. Mitel s oplossingen zijn geoptimaliseerd om de specifieke uitdagingen in de retailcommunicatie aan te gaan; een voordeel dat een krachtige rol heeft gespeeld bij ondernemingen als Auchan, maar ook bij House of Fraser en CompUSA.
Auchan is een van s werelds grootste Voice-over-IP implementaties tot op heden , zegt Henri Juin, AMEC SPIE Communications General Manager. Onze samenwerking met Mitel is essentieel in het voldoen aan de best-in-class vereisten zoals grote ondernemingen als Auchan die eisen. Ze wensen niet alleen de best-of-breed oplossingen, maar ook een uitgebreid service delivery -model.
Over Mitel Networks
Mitel Networks is marktleider voor voice-, video- en dataconvergentie over breedband netwerken. Gericht op de ervaring van de gebruiker, levert het bedrijf geavanceerde communicatieoplossingen die eenvoudig zijn aan te passen aan individuele zakelijke behoeften. Via intuïtieve desktop-hulpmiddelen en applicaties, worden ondernemingen voorzien van innovatieve manieren om hun informatie en resources te beheren. Verticale markten profiteren van geïntegreerde oplossingen die bestaande investeringen beschermen, en hen ook nieuwe wegen bieden om economischer en productiever te werken. Mitel Networks heeft het hoofdkwartier in Ottawa, Canada en heeft wereldwijd kantoren, partners en wederverkopers. Voor meer informatie bezoek visit www.mitel.com. Mitel heeft een vestiging in Hoofddorp, telefoon 023 55 41 000
Over AMEC SPIE Communications
AMEC SPIE Communications biedt klanten consultingdiensten, architectuur, apparatuur- en productselectie op het vlak van convergentie, voice, data, video, call centres en aanverwante middleware, integratie en implementatie, administratie, projectmanagement en operationeel onderhoud.