HEINEKEN NEDERLAND B.V.
BeerTender verovert Nederland
BeerTender, het compacte tapsysteem voor thuis van Heineken en Krups,
zorgt, nauwelijks een week na introductie, voor spectaculaire cijfers.
'We wisten dat we een mooie innovatie in handen hadden, maar ook wij
zijn door deze resultaten zeer blij verrast,' zegt marketingdirecteur
Heineken, Peter Vertregt.
Feiten
Uit onderzoek blijkt dat BeerTender inmiddels bekend is bij 85% van de
doelgroep. Zeer opvallend is dat de bekendheid van BeerTender al vóór
de marktintroductie op 1 maart boven de 60% lag. Met name word of
mouth, de internet game en diverse PR activiteiten zoals de
interactieve etalages van het warenhuis Metz&Co in Amsterdam droegen
hieraan bij.
De internetsite www.beertender.nl is inmiddels door meer dan 300.000
mensen bezocht. Het tapspel op de site blijkt nog steeds zeer geliefd
bij de bezoekers, maar ook de adreszoeker is een populair onderdeel.
BeerTender wordt tijdens de introductie fase namelijk nog niet overal
verkocht. Veel verkooppunten zijn inmiddels al uitverkocht en worden
met spoed opnieuw bevoorraad. Peter Vertregt; 'Zelfs bij de receptie
van het hoofdkantoor van Heineken in Zoeterwoude melden mensen zich
spontaan voor een BeerTender.'
Ook in de elektronica zaken waar de BeerTenders worden verkocht,
verloopt de verkoop voorspoedig, Maarten Bunnik, directeur Groupe SEB
Nederland BV. : 'De gemiddelde verkoop per winkel ligt hoger dan
verwacht. Ook Krups is zeer aangenaam verrast door deze zeer positieve
resultaten.'
1. Wekelijks worden consumenten ondervraagd uit de doelgroep voor
BeerTender: dit zijn bierdrinkers en of kopers waarbij in het
huishouden van de respondent gemiddeld een kratje bier per maand wordt
gedronken. De leeftijd van de respondenten ligt tussen de 25 en 55
jaar.
---