ALBERT HEIJN BV

Kwaliteitsvlees Albert Heijn scherper in prijs

Maandag 8 maart aanstaande verlaagt Albert Heijn haar prijzen van een breed pakket populaire vleesproducten. Het gaat om varianten die onder het Albert Heijn-huismerk worden aangeboden, zoals kalfs-, kip-, rund- en varkensvlees. Ook diverse biologische vlees- en kipproducten worden in prijs verlaagd. Tevens wordt onder het eigen AH huismerk een aantal nieuwe vleesproducten geïntroduceerd.

Prijsverlaging
Een breed pakket vlees- en kipvarianten wordt tot maximaal 27% in prijs verlaagd. Ook de prijzen van biologische vleesproducten als hamlappen, kipfilet en gehakt worden blijvend verlaagd. De kilogramprijzen van een kleine verpakking worden voortaan gelijk aan die van een grootverpakking. Albert Heijn komt hiermee tegemoet aan het groeiend aantal één- en tweepersoonshuishoudens.

Nieuwe vleesproducten
De nieuwe vleesproducten onder het eigen AH huismerk bestaat met name uit rundvleesvarianten, waaronder biefstuk, runder- en sucadelappen. De producten hebben een vaste lage prijs en worden gekenmerkt door een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Door de introductie van deze scherp geprijsde producten en de prijsverlaging, verdwijnt het Euro Shopper vleesassortiment.
In de afgelopen jaren is de vraag naar Greenfields-vlees toegenomen. Greenfields-vlees staat bekend om zijn volle smaak en malse structuur. Door het succes van Greenfields is de vraag naar Argentijns vlees bij Albert Heijn sterk afgenomen. Dit product verdwijnt dan ook uit de schappen. Door deze aanpassing in het vleesassortiment, wordt het aanbod rundvlees voor de consument overzichtelijker. Klanten kunnen vanaf maandag kiezen uit drie varianten rundvlees: AH Greenfields, het eigen AH huismerk en AH Biologisch.

Kwaliteit
Albert Heijn stelt al jaren zeer hoge eisen aan de productie en kwaliteit van haar versproducten. Door langdurige samenwerking met gecertificeerde leveranciers en strenge kwaliteitseisen hebben de versproducten een constante hoge kwaliteit. Klanten komen in de eerste plaats naar Albert Heijn voor kwaliteit, service en een ruime keus. Prijs is voor klanten nu ook belangrijk geworden. Sinds vorig jaar zijn ruim 2000 artikelen sterk in prijs verlaagd. Met de prijsverlaging van het vleesassortiment wil Albert Heijn nu ook haar kwaliteitsvlees voor een breder publiek toegankelijk maken.


06 mrt 04 09:00