Stadsdeel ZuiderAmstel laat bewoners meepraten over welzijn
8 maart 2004 - ZuiderAmstel
Jaarlijks keert stadsdeel ZuiderAmstel 7,8 miljoen subsidies uit aan
tientallen organisaties die activiteiten op het brede terrein van
welzijn verzorgen. Maar voldoet het aanbod van deze organisaties nog
wel aan de wensen van de inwoners van ZuiderAmstel? En zijn de
tarieven die bewoners zelf moeten betalen te hoog of juist te laag?
Ontbreken er activiteiten in het aanbod? Op verzoek van de
stadsdeelraad zal stadsdeelwethouder Welzijn Duco Adema nog voor de
zomer een welzijnsvisie presenteren. Deze welzijnsvisie moet goed
aansluiten bij de wensen van de inwoners. Daarom gaat stadsdeel
ZuiderAmstel nu eerst de mening peilen van jongeren, volwassenen en
ouderen over dit onderwerp. Er zijn vragenlijsten gemaakt die deze
weken zowel telefonisch (door onderzoeksbureau O&S), als op straat,
als via de site van het stadsdeel ZuiderAmstel worden uitgezet. Tot
uiterlijk 27 maart kunnen de ingevulde vragenlijsten worden
geretourneerd.
ZuiderAmstel Talkshow 14 april
De uitkomsten van de vragenlijsten zullen worden verwerkt in de
welzijnsvisie en vormen tevens de input voor de grote ZuiderAmstel
Talkshow op 14 april. Daar gaan politiek, welzijnsaanbieders en
stadsdeelinwoners met elkaar in debat. Presentator is Samira Abbos.
Iedereen uit stadsdeel ZuiderAmstel die belangstelling en een mening
heeft over buurthuizen, jongerenactiviteiten, kinderopvang of
ouderenwerk is welkom.
De ZuiderAmstel Talkshow is op woensdag 14 april 2004 van 18.30 tot
20.30 uur, RAI-congrescentrum, ingang Parkhal (18,) zaal RS.
Met de resultaten van de vragenlijsten en de talkshow kan de
welzijnsvisie worden voltooid. Die conceptversie zal vervolgens het
gebruikelijke inspraak en politieke besluitvormingstraject doorlopen.
De planning is dat de welzijnsvisie op 1 juni 2004 zal worden
vastgesteld door de stadsdeelraad. De nieuwe welzijnsvisie vormt
tevens het uitgangspunt voor de start van de openbare aanbesteding van
het welzijnsaanbod in ZuiderAmstel vanaf 1 januari 2005.
© Gemeente Amsterdam
Gemeente Amsterdam