Ingezonden persbericht
Persbericht
Comsys introduceert nieuwste telefoniedienst in Nederland
Ring-Back tunes volgende stap in personificatie binnen telefonie
Soesterberg, 8 maart 2004 -- Comsys introduceert in Nederland de
allernieuwste dienst op het gebied van telefonie: Ring-Back tunes. Ring-Back tunes zijn
muziekfragmenten die worden afgespeeld over de telefoonlijn totdat de telefoon
wordt opgenomen. Er kunnen verschillende tunes worden ingesteld voor
verschillende bellers of tijdstippen van de dag. Degene die belt hoort dus niet meer de
gebruikelijke toon van een telefoon die overgaat, maar wordt verrast met een
speciaal voor hem geselecteerd muziekfragment.
Ring-Back tunes zijn in 2002 geïntroduceerd in Zuid-Korea en zijn daar
inmiddels een groot succes. Met name de early adopters - jongeren - kiezen massaal
voor de dienst. Comsys levert exclusief voor Nederlandse operators een
volledige Ring-Back tunes-oplossing, bestaande uit netwerk nodes voor de
infrastructuur, billing interfaces en alle benodigde content zoals Top40-muziek. Onderdeel
van de oplossing is SpeechFrame, Comsys' IVR- en telefonieplatform voor het
geautomatiseerd afhandelen van gesprekken. Er zijn drie verschillende versies,
variërend van een introductiesysteem voor snelle time-to-market tot en met een
volledig switch-geïntegreerde oplossing.
Ring-Back tunes zijn geschikt voor zowel mobiele als vaste netwerken.
Abonnees kunnen de gewenste tunes selecteren via internet, Interactive Voice Response
(IVR), WAP, SMS toolkits en I-mode. Ook is het mogelijk om een eigen opname
te laten horen of - voor zakelijke gebruikers - een reclameboodschap. Diederik
Husslage, account manager telecommunications bij Comsys: "De afgelopen paar
jaar hebben we het grote succes van ringtones, logo's en verwisselbare covers
van mobiele telefoons kunnen aanschouwen. Blijkbaar hebben gebruikers behoefte
aan personalisatie en individualisatie. Ring-Back tunes sluiten daar
natuurlijk perfect bij aan. Het is dan ook geen wonder dat op dit moment veel
telecomoperators interesse hebben voor deze nieuwe dienst. Comsys biedt hun een
complete oplossing, waarmee in de infrastructuur, integratie én content wordt
voorzien. "
Comsys B.V., Laan Blussé van Oud Alblas 2A, Postbus 61, 3769 ZH Soesterberg.
Tel. 033 - 445 22 00, e-mail: info@comsys.nl, website: www.comsys.nl.
Over Comsys
Comsys levert, integreert en onderhoudt voice response systemen (IVR's),
spraakgestuurde self-service oplossingen, multimedia contact centers en netwerk
services. Hiermee richt Comsys zich voornamelijk op handelsondernemingen,
service organisaties, financiële instellingen en telecom operators. Comsys heeft
ruim 25 jaar ervaring in geautomatiseerde klantencommunicatie en wereldwijd
honderden installaties gerealiseerd. De Comsys Groep heeft kantoren in diverse
Europese landen, waaronder Engeland, België, Duitsland en Polen. Het hoofdkantoor
van Comsys is gevestigd in Soesterberg (Nederland).
Ingezonden persbericht