Goochem centraal in autogordelcampagne
Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft vanochtend de nieuwe
autogordelcampagne gepresenteerd. Doel van de campagne is vooral op de
achterbank van de auto het autogordelgebruik te bevorderen. De slogan
luidt hetzelfde als vorig jaar: Gordels om, ook achterin. Daar kun je
mee thuis komen.
In de campagne is een grote rol weggelegd voor Goochem het gordeldier,
een gadget bedoeld om kinderen te stimuleren hun gordel te gebruiken.
Uit onderzoek door TNS-NIPO in opdracht van het ministerie van Verkeer
en Waterstaat blijkt onder meer dat in 2003 40 procent van de kinderen
tussen 4 en 12 jaar zonder gordel om in de auto werd vervoerd.
De campagne is een samenwerking tussen Verkeer en Waterstaat, politie
en regionale partners. Goochem het gordeldier figureert in alle
campagne-uitingen, zoals de tv- en radiospot, attentieborden langs de
weg, folder, posters en Internet. Goochem wordt op beperkte schaal
uitgedeeld, onder andere door promotieteams bij basisscholen.
Gedurende de hele campagneperiode (6 maart tot eind mei) zijn er ook
op provinciaal en gemeentelijk niveau activiteiten om het
gordelgebruik te promoten.
Meer informatie in het persbericht en de toespraak.
Meer informatie over de campagne op www.gordeldier.nl
Rapport gordelgebruik TNS-NIPO of bekijk de samenvatting
Ministerie van Verkeer en Waterstaat