Gemeente Hulst


Persbericht - 05.03.2004

Evaluatiebijeenkomst carnaval 2004

Op 14 januari 2004 wisselden politie, gemeente en horeca van gedachten over het voornemen van de gemeente om tijdens de carnavalsperiode een aantal maatregelen in te stellen, waarmee overlast en andere ongeregeldheden zouden kunnen worden ingeperkt.

Naar aanleiding van deze bijeenkomst staken de horecaondernemers de koppen bijeen om te bezien of er op een andere manier hetzelfde doel (een veilig carnaval zonder onnodige overlast) kon worden bereikt. De hieruit voortgekomen oplossingen vond burgemeester Mulder acceptabel.

Nu carnaval achter de rug is, is het tijd om de maatregelen - die zijn getroffen om carnaval zo leuk en veilig mogelijk te laten verlopen - te evalueren.

Op maandag 8 maart 2004 vindt om 19.30 uur in de raadzaal van het stadhuis te Hulst een bijeenkomst plaats. Tijdens deze bijeenkomst zullen politie, horecaondernemers en gemeente het verloop van carnaval 2004 bespreken.

Voor wat betreft de evaluatie met de organiserende verenigingen en de wagenbouwers wordt er medio april 2004 een vergadering gepland. Hierbij zullen de veiligheid rond de optochten en de wagenbouw onderwerp van gesprek zijn.

---

Gemeente Hulst Team Communicatie
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl