--------------------------------------------------------------------------
 CAT Group zet integratieplatform in om dienstverlening te verbeteren en  
                          kosten te verminderen                           
--------------------------------------------------------------------------

Axway Integration Platform (XIP) zorgt voor real-time koppeling tussen klanten, producenten en leveranciers van onderdelen Zaltbommel, 04/03/2004

CAT Group, Europees toonaangevende logistieke dienstverlener voor de automobielbranche, zet Axways Integration Platform (XIP) in om de dienstverlening naar klanten te verbeteren en IT-kosten met een derde te verminderen. Deze beslissing ondersteunt de strategie van CAT Group om de grootste logistieke dienstverlener voor de automobielbranche in Europa te worden. Met XIP gaat CAT zijn klanten, autoproducenten en leveranciers aan elkaar koppelen. De organisatie is al gestart met de integratie van Nissan met CAT.

De logistieke branche moet voortdurend de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten optimaliseren. De autobranche wordt gekenmerkt door een complex systeem om tot het eindproduct te komen. Vanuit verschillende productieplaatsen in verschillende landen en gebieden worden de benodigde onderdelen voor het eindproduct, de auto, gemaakt en moeten vervolgens tot een geheel samengevoegd worden. Het vereist ingenieuze logistiek en goede communicatie tussen de verschillende partijen, nodig om een efficiënte en snelle werkwijze mogelijk te maken. Logistieke dienstverleners vervullen de spilfunctie tussen leveranciers, partners en klanten en moeten dus alle partijen integreren en real-time samenbrengen om zo tot een efficiënte uitvoering te komen.

CAT Group is met de oplossing van Axway in staat aan deze eisen volledig te voldoen. XIP stelt CAT in staat de tijd die nodig is voor de integratie van datastromen, afkomstig van zijn klanten (automobielbranche), producenten en leveranciers van onderdelen ingrijpend te verkorten. Door de bedrijfsprocessen in een model te passen kunnen orders in real-time gevolgd en routes nauwkeurig bepaald worden. XIP zorgt voor een foutloze uitwisseling van berichten tussen de bedrijfsapplicaties, applicaties voor orders van klanten en applicaties in distributiecentra. Daardoor kan CAT Group een betrouwbare en vooral foutloze datastroom waarborgen, hetgeen bijdraagt tot het verminderen van voorraad en een optimale samenwerking tussen leveranciers, producenten en klanten. Bovendien kan CAT Group hiermee de beoogde vermindering van de IT-kosten realiseren.

Tristan CORSI, project manager bij CAT Group: "Wij hebben samen met het team van Axway een uitgebreide testfase van XIP met succes doorlopen en zijn nu de integratie met NISSAN aan het realiseren. Daarna worden alle bestaande en nieuwe klanten snel met CAT geïntegreerd en kan er een betrouwbare data-uitwisseling gegarandeerd worden."

--------------------------------------------------------------------------
                                   END                                    
--------------------------------------------------------------------------

Over CAT Group
CAT Group is opgericht in 1957 door Renault Company en is een van de toonaangevende logistieke dienstverleners voor de automobielbranche. Cat Group is onderdeel van Global Automotive Logistics, dat bestaat uit Autologic, Wallenius Wilhelmsen en TNT Logistics. De onderneming opereert in volgende branches:
Vehicle Logistics: transport, opslag, voorbereiding en distributie van voertuigen (gebruikt en nieuw) en Cargo Logistics: transport en distributie van onderdelen en uitrusting, van toelevering voor productie tot het eindproduct
CAT Group telt 18 vestigingen met zo'n 2400 medewerkers. In 2002 bereikte de groep een omzet van 1,2 miljard euro. Voor meer informatie ga naar www.groupecat.com

Over Axway
Axway is een grote speler op het gebied van applicatie-integratie met een omzet van 74.8 miljoen euro in 2003 en is 100% dochter van Sopra Group. Met 19 kantoren wereldwijd maakt Axway veilige, geautomatiseerde en waardevolle uitwisselingen tussen informatiesystemen in grote en kleine bedrijven mogelijk. Het Axway Intergration Platform (XIP) levert alle softwarecomponenten die nodig zijn voor het integreren van bedrijfsprocessen en voor het bewaken van bedrijfsactiviteiten. Meer dan 600 specialisten adviseren bedrijven op het gebied van architectuurkeuze, helpen bij het bepalen en uitvoeren van applicatie-integratieprojecten en begeleiden klanten in het optimaal inzetten van het product. Organisaties verbeteren de stroom en het prestatievermogen van hun informatie-uitwisseling, waardoor ze hun klanten nog beter kunnen bedienen. Bovendien zijn zij in staat hun B2B-partnernetwerk te ontwikkelen en kosten met betrekking tot bedrijfsprocessen te verminderen. Axway telt nu al meer dan 5000 klanten wereldwijd in verschillende sectoren. Voor meer informatie ga naar www.axway.com of www.axway.nl
Axway Nederland, Anne van Houten, tel. +31 (0)418 57 6090, e-mail: avanhouten@axway.com
Voor journalisten
NewsEngine PR, Claudia Mairböck, tel. +31 (0)20 567 21 70, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:AXW0018-19D83E