AutoRai

4-3-2004

kodaAuto sluit partnerschap met organisatie Tour de France

kodaAuto is voor de komende vier jaar officieel partner van de Tour de France-organisatie. De officiële organisatie- en volgwagens zullen kodas zijn, waarmee het Tsjechische merk Fiat aflost, dat sinds 1989 aan de Tour verbonden was.

Verder zal koda ook sponsor zijn van het klassement om de Witte Trui, de beloning voor de beste jongere in de Tour de France.

Met de overeenkomst, gesloten op dinsdag 2 maart tijdens de openingsdag van de internationale autotentoonstelling van Genève, trad koda als vierde partij toe tot de Club Tour de France; een select gezelschap dat verder bestaat uit Crédit Lyonnais, Supermarché Champion en Nestlé Aquarel.

Het nieuwe partnerschap bevestigt de wens van kodaAuto om zich aan te sluiten bij een internationaal topsportevenement. Met circa 2 miljard televisiekijkers in 170 landen staat de Tour de France derde op de sportevenementenladder, achter de Olympische Spelen en het wereldkampioenschap voetbal. Verder sluit het open, publieke karakter van het beroemde wielerevenement goed aan bij de merkwaarden van koda. En ten slotte is er nog een passende historische link: toen koda in 1895 werd opgericht produceerde het bedrijf fietsen.

De participatie van kodaAuto geldt overigens ook voor alle andere wielerwedstrijden op de A.S.O. (Amaury Sport Organisation) wielerevenementenkalender. Daarmee staat het merk van begin maart tot oktober in de sportieve schijnwerpers.