4-3-2004
kodaAuto sluit partnerschap met organisatie Tour de France
kodaAuto is voor de komende vier jaar officieel partner van de Tour de
France-organisatie. De officiële organisatie- en volgwagens zullen
kodas zijn, waarmee het Tsjechische merk Fiat aflost, dat sinds 1989
aan de Tour verbonden was.
Verder zal koda ook sponsor zijn van het klassement om de Witte Trui,
de beloning voor de beste jongere in de Tour de France.
Met de overeenkomst, gesloten op dinsdag 2 maart tijdens de
openingsdag van de internationale autotentoonstelling van Genève, trad
koda als vierde partij toe tot de Club Tour de France; een select
gezelschap dat verder bestaat uit Crédit Lyonnais, Supermarché
Champion en Nestlé Aquarel.
Het nieuwe partnerschap bevestigt de wens van kodaAuto om zich aan te
sluiten bij een internationaal topsportevenement. Met circa 2 miljard
televisiekijkers in 170 landen staat de Tour de France derde op de
sportevenementenladder, achter de Olympische Spelen en het
wereldkampioenschap voetbal. Verder sluit het open, publieke karakter
van het beroemde wielerevenement goed aan bij de merkwaarden van koda.
En ten slotte is er nog een passende historische link: toen koda in
1895 werd opgericht produceerde het bedrijf fietsen.
De participatie van kodaAuto geldt overigens ook voor alle andere
wielerwedstrijden op de A.S.O. (Amaury Sport Organisation)
wielerevenementenkalender. Daarmee staat het merk van begin maart tot
oktober in de sportieve schijnwerpers.
AutoRai