Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld Amsterdam
Beëindiging heffingen via de nota NUON
Vanaf januari 2004 brengt de Dienst Belastingen van de Gemeente
Amsterdam de Afvalstoffenheffing en de Verontreinigingsheffing zelf in
rekening. Deze heffingen liften vanaf dan niet langer mee op de
rekeningen van het NUON. U ontvangt een belastingaanslag van de Dienst
Belastingen waarop diverse heffingen zijn gecombineerd. Deze zogeheten
"gecombineerde aanslag" vermeldt de heffingen die betrekking hebben op
uw woning en het gebruik ervan.
Tot op heden ontving u elk jaar, verspreid over het jaar,
verschillende aanslagen voor lokale belastingen. Voortaan ontvangt u
echter één waarop alle lokale belastingen en de daarbij behorende
bedragen die u jaarlijks moeten betalen staan vermeld.
De gecombineerde aanslag
Vanaf 2004 ontvangt elke belastingplichtige elk jaar een gecombineerd
aanslagbiljet van de Dienst Belastingen. Dit geeft u in een keer een
zo volledig mogelijk overzicht van de lokale belastingen en
waterschapsheffingen voor uw (on)roerende zaak of zaken. Het biljet
vermeldt tevens de hoogte en de opbouw van het door u te betalen
bedrag. Dit bedrag kunt u in plaats van de twee gebruikelijke
termijnen ook in acht termijnen betalen, mits u kiest voor
automatische incasso.
Op het gecombineerde aanslagbiljet worden maximaal 6 belastingen
vermeld, afhankelijk van uw omstandigheden kunnen het er ook minder
zijn.
De 6 belastingen zijn:
* Onroerende zaak belasting
* Roerende ruimtebelasting
* Rioolrecht
* Afvalstoffenheffing (bij bedrijfsvuil: Reinigingsrecht)
* Verontreinigingsheffing (WVO)
* Ingezetenenomslag (IO)
Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld - 4 maart 2004
^