Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld Amsterdam

Beëindiging heffingen via de nota NUON

Vanaf januari 2004 brengt de Dienst Belastingen van de Gemeente Amsterdam de Afvalstoffenheffing en de Verontreinigingsheffing zelf in rekening. Deze heffingen liften vanaf dan niet langer mee op de rekeningen van het NUON. U ontvangt een belastingaanslag van de Dienst Belastingen waarop diverse heffingen zijn gecombineerd. Deze zogeheten "gecombineerde aanslag" vermeldt de heffingen die betrekking hebben op uw woning en het gebruik ervan.

Tot op heden ontving u elk jaar, verspreid over het jaar, verschillende aanslagen voor lokale belastingen. Voortaan ontvangt u echter één waarop alle lokale belastingen en de daarbij behorende bedragen die u jaarlijks moeten betalen staan vermeld.

De gecombineerde aanslag
Vanaf 2004 ontvangt elke belastingplichtige elk jaar een gecombineerd aanslagbiljet van de Dienst Belastingen. Dit geeft u in een keer een zo volledig mogelijk overzicht van de lokale belastingen en waterschapsheffingen voor uw (on)roerende zaak of zaken. Het biljet vermeldt tevens de hoogte en de opbouw van het door u te betalen bedrag. Dit bedrag kunt u in plaats van de twee gebruikelijke termijnen ook in acht termijnen betalen, mits u kiest voor automatische incasso.

Op het gecombineerde aanslagbiljet worden maximaal 6 belastingen vermeld, afhankelijk van uw omstandigheden kunnen het er ook minder zijn.

De 6 belastingen zijn:

* Onroerende zaak belasting

* Roerende ruimtebelasting

* Rioolrecht

* Afvalstoffenheffing (bij bedrijfsvuil: Reinigingsrecht)
* Verontreinigingsheffing (WVO)

* Ingezetenenomslag (IO)

Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld - 4 maart 2004 ^