PERSBERICHT
(2 maart 2004)
VILENZO INTERNATIONAL N.V. VERSTERKT EIGEN VERMOGEN MET EURO 2,4 MLN
THEO VAN LOON TREKT ZICH TERUG UIT DE RAAD VAN BESTUUR
Vooruitlopend op de eerder aangekondigde versterking van het eigen vermogen hebben een aantal grootaandeelhouders en Bernard Doorenbos, CEO, een achtergestelde lening van euro 2,4 mln. verstrekt. Deze lening wordt mogelijk converteerbaar gemaakt. De voorwaarden waaronder dit zal gebeuren zullen in lijn zijn met de voorwaarden die zullen worden gesteld aan de eerder aangekondigde versterking van het eigen vermogen. Deze zullen in de komende maanden bekend worden.
Theo van Loon heeft onlangs te kennen gegeven dat hij zijn functie als COO binnen de Raad van Bestuur wenst neer te leggen.
Theo van Loon: "In de relatief korte tijd dat ik CEO bij Vilenzo was, is de onderneming omgebouwd van een productie-bedrijf naar een marketing- en salesorganisatie. Dit is, getuige de diverse bestuurswisselingen, niet zonder slag of stoot gegaan. Er is hard gewerkt en ik heb er veel energie in gestoken. Persoonlijk zie ik de accordering van het businessplan door de Raad van Commissarissen als een afronding van dit zware proces, maar de "incompatibilité des humeurs" tussen mij en de Raad van Commissarissen bestaat nog altijd. Dit zal zeker de implementatie van het businessplan onnodig vertragen en mogelijk in gevaar brengen. Dit en gegeven het feit dat ik alle vertrouwen heb in Bernard Doorenbos heeft mij doen besluiten terug te treden uit de Raad van Bestuur. Ik zal mogelijk nog wel aanblijven als adviseur van de onderneming. Om het vertrouwen te onderstrepen zal ik mijn verantwoordelijkheid als grootaandeelhouder nemen, wat betekent dat ik zal participeren in de aangekondigde versterking van het eigen vermogen."
Bernard Doorenbos: "Uiteraard respecteer ik de keuze van Theo, maar ik betreur deze wel. Theo heeft een heldere visie op het reilen en zeilen van een marketing- en salesorganisatie en heeft een goede basis gelegd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij vanuit deze basis Vilenzo verder kunnen uitbouwen tot een sterke multibrand company."
Profiel
Het internationaal opererende modeconcern Vilenzo is een multibrand company. Met een groot aantal merken, gecombineerd met private label concepten, richt Vilenzo zich op de verschillende distributiekanalen (heren, dames, kinderen en overig).
Binnen het heren- en kindersegment ligt de focus op de merken Jaguar, Van Gils, Bad Boys en Cakewalk. Daarnaast kent Vilenzo vele andere vooraanstaande merken in het heren- en kindersegment en private label concepten. De combinatie hiervan stelt de onderneming in staat haar afnemers een totaalaanbod te doen.
Tilburg, 2 maart 2004
VILENZO INTERNATIONAL N.V.
Raad van Bestuur
Voor nadere inlichtingen:
Bernard Doorenbos (06 207 032 59)
Tel 013 - 594 68 00
www.vilenzo.com
---- --
Vilenzo International NV