Ingezonden persbericht
Schoep & Van der Toorn start Snelkookcursus communicatie ruimtelijke
ontwikkeling
Amsterdam, 2 maart 2004 - Het vastgoedteam van marketing en
communicatieadviesbureau Schoep & Van der Toorn lanceert vandaag de
'Snelkookcursus communicatie'. Een communicatie workshopformule voor
projectleiders van ruimtelijke ontwikkelingsprojecten. Binnen vier uur
worden de deelnemers van praktisch 'communicatiegereedschap' voorzien. De
training is bedoeld deze beroepsgroep -die veelal verantwoordelijk is voor
de aanleg van wegen, wijken of bedrijventerreinen- om te leren gaan met de
groeiende communicatiedruk.
Luc Dietz van Schoep & Van der Toorn: "In het huidige economische klimaat
is actieve communicatie van belang. Bovendien beïnvloeden maatschappelijke
discussies mede het imago en de reputatie van dergelijke projecten.
Crisis-, imago- en mediacommunicatie vormen daarom een belangrijk
ingrediënt van de workshop. Ook kijken we naar de rol van
marketingcommunicatie bij infrastructurele- en utiliteitsbouwprojecten.
Eigenlijk geven we de projectleider een kader mee op basis waarvan hij de
communicatie kan organiseren of toetsen op zijn project."
Voor de ontwikkeling van de snelkookcursus communicatie maakt Schoep & Van
der Toorn gebruik van de kennis en ervaring die het bureau in de loop der
jaren heeft opgebouwd in de bouw- en vastgoedsector. Opdrachtgevers van
Schoep & Van der Toorn uit deze sector zijn onder meer Projectbureau
IJburg, NoordZuidlijn, Gemeenten Houten, Nieuwegein en Haarlemmermeer, ING
Vastgoed, HSL Zuid, Betuweroute, Zuidtangent, Provincie Zuid-Holland,
Amsterdam Airport Area, Schiphol Area Development Company, Heijmans IBC
Vastgoedontwikkeling en Sciencepark Amsterdam. De workshop kost ¤ 300,- per
persoon.
Dietz: "Het verloop én het succes van een project hangt af van hoe je als
projectorganisatie de communicatie organiseert: er zijn veel
belanghebbenden bij het managen van een ruimtelijk ontwikkelingsproject. De
boodschappen die uitgedragen worden dienen weloverwogen bepaald en
eensluidend te zijn. Daarom moet goed worden nagedacht op welk moment je
met welke middelen naar welke doelgroep communiceert. Juist de organisatie
van de communicatie wordt vaak vergeten bij grootschalige projecten."
Over het bureau
Schoep & Van der Toorn voegt als creatief marketing en
communicatieadviesbureau voor opdrachtgevers effectieve waarde toe op het
snijvlak van markt, omgeving en organisatie. We doen dit door op
onconventionele wijze verbanden te leggen, consequenties te overzien en
betekenisvolle oplossingen te ontwikkelen. Door deze aanpak zijn we in
staat - volstrekt middelenvrij - inspirerende concepten te bedenken en
verrassend werk te maken. Als full-servicebureau kunnen we die belofte
waarmaken, omdat we alle belangrijke disciplines onder een dak hebben;
corporate communicatie, branding en marketing. maar ook interactieve
communicatie, public relations en onderzoek.
Wij doen dit voor ABN AMRO, Amsterdam Rai, Boertien Groep, CenE Bankiers,
Connexxion, Corus Colors, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, Gemeente
Haarlemmermeer, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, HSL-Zuid, IBM, ING bank,
Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie
van Economische Zaken, Ministerie van Justitie, Noord/Zuidlijn, Novell,
Novem, Orange, Palm, Philips, Projectbureau IJburg en de Rijksdienst voor
het Wegverkeer.