Ingezonden persbericht


Schoep & Van der Toorn start Snelkookcursus communicatie ruimtelijke ontwikkeling

Amsterdam, 2 maart 2004 - Het vastgoedteam van marketing en communicatieadviesbureau Schoep & Van der Toorn lanceert vandaag de 'Snelkookcursus communicatie'. Een communicatie workshopformule voor projectleiders van ruimtelijke ontwikkelingsprojecten. Binnen vier uur worden de deelnemers van praktisch 'communicatiegereedschap' voorzien. De training is bedoeld deze beroepsgroep -die veelal verantwoordelijk is voor de aanleg van wegen, wijken of bedrijventerreinen- om te leren gaan met de groeiende communicatiedruk.

Luc Dietz van Schoep & Van der Toorn: "In het huidige economische klimaat is actieve communicatie van belang. Bovendien beïnvloeden maatschappelijke discussies mede het imago en de reputatie van dergelijke projecten. Crisis-, imago- en mediacommunicatie vormen daarom een belangrijk ingrediënt van de workshop. Ook kijken we naar de rol van marketingcommunicatie bij infrastructurele- en utiliteitsbouwprojecten. Eigenlijk geven we de projectleider een kader mee op basis waarvan hij de communicatie kan organiseren of toetsen op zijn project."

Voor de ontwikkeling van de snelkookcursus communicatie maakt Schoep & Van der Toorn gebruik van de kennis en ervaring die het bureau in de loop der jaren heeft opgebouwd in de bouw- en vastgoedsector. Opdrachtgevers van Schoep & Van der Toorn uit deze sector zijn onder meer Projectbureau IJburg, NoordZuidlijn, Gemeenten Houten, Nieuwegein en Haarlemmermeer, ING Vastgoed, HSL Zuid, Betuweroute, Zuidtangent, Provincie Zuid-Holland, Amsterdam Airport Area, Schiphol Area Development Company, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling en Sciencepark Amsterdam. De workshop kost ¤ 300,- per persoon.

Dietz: "Het verloop én het succes van een project hangt af van hoe je als projectorganisatie de communicatie organiseert: er zijn veel belanghebbenden bij het managen van een ruimtelijk ontwikkelingsproject. De boodschappen die uitgedragen worden dienen weloverwogen bepaald en eensluidend te zijn. Daarom moet goed worden nagedacht op welk moment je met welke middelen naar welke doelgroep communiceert. Juist de organisatie van de communicatie wordt vaak vergeten bij grootschalige projecten."

Over het bureau
Schoep & Van der Toorn voegt als creatief marketing en communicatieadviesbureau voor opdrachtgevers effectieve waarde toe op het snijvlak van markt, omgeving en organisatie. We doen dit door op onconventionele wijze verbanden te leggen, consequenties te overzien en betekenisvolle oplossingen te ontwikkelen. Door deze aanpak zijn we in staat - volstrekt middelenvrij - inspirerende concepten te bedenken en verrassend werk te maken. Als full-servicebureau kunnen we die belofte waarmaken, omdat we alle belangrijke disciplines onder een dak hebben; corporate communicatie, branding en marketing. maar ook interactieve communicatie, public relations en onderzoek.

Wij doen dit voor ABN AMRO, Amsterdam Rai, Boertien Groep, CenE Bankiers, Connexxion, Corus Colors, Freeler, Funda, Gemeente Amsterdam, Gemeente Haarlemmermeer, Heijmans IBC Vastgoedontwikkeling, HSL-Zuid, IBM, ING bank, Iomega, KPMG, KPN Telecom, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Ministerie van Economische Zaken, Ministerie van Justitie, Noord/Zuidlijn, Novell, Novem, Orange, Palm, Philips, Projectbureau IJburg en de Rijksdienst voor het Wegverkeer.