Het Torentje Het laatste Torentje
---
3 maart 2003
Inhoud
* Paasvuur in voorbereiding? Vraag ook vergunning aan *
* Commissie Bestuur *
* Commissie Samenleving *
* Oud papier *
* Tijdelijke reclame-uitingen *
* Collectieve ziektekostenverzekering voor mensen met minimum
inkomen *
* Besluitenlijst B&W *
* WOP-café over verkeer in Krakeel *
* Schoonveegactie fietsen bij NS-station Hoogeveen *
* Rijkswaterstaat legt plusstroken aan op A28 *
* Raad en commissies vergaderen elders *
* Honden vernielen bomen in gemeente Hoogeveen *
* Besluiten gemeenteraad vergadering 26 februari 2004 *
* Drentse commissie Welstand vergadert *
* Mededelingen *
+ Besluit mandaat, volmacht en machtiging 2004 *
+ Verkeersbesluit *
+ Besluit horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen *
+ Vergunningen *
+ Meldingen AMVB's *
+ Ingekomen bouw- en sloopaanvragen *
+ Bouwvergunningen *
+ Kapvergunningen *
Paasvuur in voorbereiding? Vraag ook vergunning aan
Pasen komt dichterbij en van oudsher zijn er dan mensen die beginnen
aan de voorbereidingen voor een paasvuur. Voor het branden van een
paasvuur is een vergunning nodig. De vergunning kan verleend worden
door het college van burgemeester en wethouders.
Voor de bebouwde kommen geldt een verbod op paasvuren. Het college
geeft in dit geval geen vergunning af vanwege het gevaar voor de
omgeving. Voor paasvuren buiten de bebouwde kom kan het college wel
een vergunning verlenen. Dan moet u wel aan de onderstaande
voorwaarden voldoen.
Het paasvuur:
* staat onder voortdurend toezicht van een meerderjarig persoon;
* bevindt zich niet binnen een afstand van 30 meter van een gebouw
en 100 meter van een bos, heide of veengrond;
* bevert geen gevaar op voor de overige belendingen in de omgeving;
* is uitsluitend bestemd voor de verbranding van onbewerkt hout,
papier en niet verontreinigd tuinafval.
Indien het vuur aan deze voorwaarden voldoet, kunt u in principe een
vergunning krijgen. Aan de vergunningen zijn voorschriften verbonden
om gevaar, schade en hinder voor de omgeving te voorkomen.
Hoe aanvragen?
Een vergunning kunt u alleen schriftelijk aanvragen. Een
aanvraagformulier is verkrijgbaar bij de afdeling Reiniging, telefoon
291653 en op www.hoogeveen.nl/gemeente (vergunningen). De vergunning
moet worden aangevraagd door (of met schriftelijke toestemming van) de
eigenaar van de grond waarop het paasvuur wordt aangelegd. Bij de
vergunningaanvraag moet u een plattegrond meesturen, waaruit de exacte
plaats van de paasvuurbult blijkt en de afstand tot in de nabijheid
gelegen gebouwen en bos-, heide-, of veengebieden.
Kosten
De legeskosten voor de vergunning bedragen 15,75. Na afgifte van de
vergunning ontvangt u hiervoor een factuur.
Vergunning tijdig aanvragen
De vergunningaanvraag, inclusief plattegrond en alle andere
informatie, moet uiterlijk 17 maart
bij de gemeente binnen zijn. Aanvragen die na deze datum worden
ontvangen, worden niet meer in behandeling genomen.
Risico's
Als eigenaren van gronden in strijd met de voorwaarden een paasvuur op
hun grond toelaten, kunnen zij door derden aansprakelijk worden
gesteld voor de gevolgen die voortvloeien uit de aanwezigheid van het
vuur. De gemeente aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid. Verder is
het in aanleg hebben van een paasvuurbult en het hebben van een vuur
in afwijking van de voorwaarden in de vergunning een strafbaar feit.
Paasvuren die zonder vergunning van het college worden aangelegd,
worden op kosten van de overtreder verwijderd.
Voor meer informatie over paasvuren en de traditie rond paasvuren dan
kunt u terecht op de website www.paasvuur.nl. Op deze website
verschijnt te zijner tijd een overzicht van alle paasvuren in Drenthe.
Commissie Bestuur
De Commissie Omgeving vergadert maandag 8 maart in de Groen Land
Achmea Zaal van theater De Tamboer. De vergadering, die openbaar is,
begint om 19.30 uur. Op de agenda staat:
De Structuurvisie: terugkoppeling van de resultaten uit de raadpleging
van de bevolking aan het college
Aan de hand van de volgende drie vragen geven de fracties een
terugkoppeling aan het college:
* welke variabelen genieten de voorkeur?
* welke variabelen zijn ongewenst?
* aan welke ontwikkelingen moet prioriteit gegeven worden
Commissie Samenleving
De Commissie Samenleving vergadert dinsdag 9 maart in de het Roelof
van Echten College aan de Julianastraat. De vergadering, die openbaar
is, begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder andere:
* Uitzetbeleid uitgeprocedeerde asielzoekers. Hoe wil de
gemeenteraad omgaan met het uitzetbeleid van minister Verdonk?
* Discussiestuk reïntegratieverordening Wet Werk en Bijstand (WWB)
* Discussiestuk maatregelenverordening WWB
De discussiestukken zijn bedoeld voor het bespreken van een aantal
keuzes. In april neemt de raad besluiten over de verordeningen.
Spreekrecht
Voor het begin van de raadscommissievergadering kunt u gebruik maken
van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30
minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten.
Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.
Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het
begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de
commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een
korte nadere informatieve toelichting geven.
Inzage in stukken
De stukken voor deze vergadering liggen gedurende twee werkdagen,
voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het
voorlichtingscentrum
Oud papier
Zaterdag 6 maart
De Regenboog in Noordscheschut.
Het papier wordt opgehaald tussen 9.00 en 12.00 uur.
Woensdag 10 maart
't Kofschip en De Schuthoek. Vanaf 18.00 uur wordt het papier in
Schutlanden en Erflanden opgehaald.
Tijdelijke reclame-uitingen
De aanwezigheid van reclame-uitingen in gemeentelijke bermen en
groenstroken staat de gemeente Hoogeveen in de regel niet toe. Een
uitzondering op die regel maakt de gemeente wanneer ondernemers een
bijzondere actie organiseren, bijvoorbeeld een opening of show.
Ondernemers kunnen twee keer per kalenderjaar een vergunning aanvragen
voor het plaatsen van twee reclame-uitingen op gemeentegrond in de
directe nabijheid van de onderneming tijdens de actie. Een vergunning
moet minimaal drie weken voor de start van de actie aangevraagd worden
bij de gemeente op telefoonnummer 291 246.
Collectieve ziektekostenverzekering voor mensen met minimum inkomen
Inwoners van Hoogeveen met een salaris- of uitkering op minimumniveau,
kunnen gebruik maken van een collectieve ziektekostenverzekering via
de gemeente Hoogeveen. Deze collectieve ziektenkostenverzekering geeft
een korting van 15% op de premie van de aanvullende verzekering en het
tandtotaalpakket.
Inkomens- en vermogensgrenzen
U kunt zich aanmelden als u voldoet aan de volgende inkomens- en
vermogensgrenzen. Het maximum inkomen voor alleenstaanden bedraagt
849,57 per maand, voor alleenstaande ouderen is dat 1.092,31 en voor
echtparen/samenwonenden 1.213,67. De vermogensgrens ligt bij
alleenstaanden op 5.065,00, bij alleenstaanden ouderen op 10.130,00 en
bij echtparen/samenwonenden op 10.130,00. Voor 65-plussers bedraagt de
inkomensgrens ongeveer 110% van de netto AOW-uitkering.
Formulieren
Aanvraagformulieren voor de collectieve ziektekostenverzekering kunt u
afhalen bij de balie van de afdeling Werk en Inkomen, Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24. U kunt daar terecht op maandag, dinsdag, donderdag
en vrijdag van 8.30 - 12.15 uur en op woensdag van 8.30 - 17.00 uur.
Heeft u vragen, dan kunt u na maandag 8 maart bellen met het
telefoonnummer 0528-291495.
Besluitenlijst B&W
Het college van Burgemeester en Wethouders heeft ingestemd met de
aankoop van een perceel grond ten noorden van de Hollandscheveldse
Opgaande in Hollandscheveld voor de ontwikkeling van het
bedrijventerrein Buitenvaart II
U kunt de wekelijkse openbare besluiten van B&W inzien via
www.hoogeveen.nl/benw en in het voorlichtingscentrum in het raadhuis
WOP-café over verkeer in Krakeel
In De Magneet in de Hoogeveense wijk Krakeel wordt woensdagavond 17
maart weer een WOP-café gehouden. Onderwerp van gesprek is dit keer
het verkeer in de wijk. Het WOP-cafe begint om 20.00 uur.
Tijdens de bijeenkomst kunnen wijkbewoners van gedachten wisselen over
het thema met politici, ambtenaren, medewerkers van Woonconcept en het
Wijkplatform.
Schoonveegactie fietsen bij NS-station Hoogeveen
Schoonveegactie fietsen bij NS-station Hoogeveen Bij het station in
Hoogeveen staan veel fietsen op plaatsen waar ze niet horen. Ze
veroorzaken overlast en zijn velen een doorn in het oog. Bureau
Toezicht is samen met de politie een actie begonnen om de overlast
door deze fietsen bij het station aan te pakken. De politie heeft op
dinsdag 2 maart alle fietsen buiten de bewaakte en openbare stalling
verwijderd. Deze actie is half februari door Bureau Toezicht
aangekondigd met posters en waarschuwingslabels aan fietsen.
Ook na deze schoonveegactie blijven de politie en Bureau Toezicht
handhavend optreden. Is uw fiets verwijderd dan kunt u contact opnemen
met Bureau Toezicht, telefoon 0528-221923. Tegen betaling van 25
krijgt u uw fiets terug. U kunt daarvoor terecht bij het politiebureau
aan 't Haagje op dinsdag tussen 16.00 uur en 18.00 uur en vrijdag
tussen 19.00 uur en 21.00 uur.
Rijkswaterstaat legt plusstroken aan op A28
Rijkswaterstaat legt vanaf maart 2004 tot december 2004 plusstroken
aan op de A28. De werkzaamheden vinden plaats tussen Zwolle-Zuid en de
afslag Ommen. Plusstroken zorgen ervoor dat de weg beter en slimmer
wordt gebruikt. In plaats van twee rijstroken komen er drie versmalde
rijstroken. Zo ontstaat er meer ruimte op dezelfde weg. Tijdens de
werkzaamheden wordt steeds één weghelft volledig afgesloten. Het
verkeer kan in beide richtingen gewoon gebruik blijven maken van de
A28. De andere weghelft wordt geschikt gemaakt voor
tweerichtingsverkeer. De rijstroken zijn tijdelijk smaller. De
plusstroken op de A28 worden in twee fases aangelegd.
Fasen
In de eerste fase van 8 maart tot juni, worden er op de weghelft
richting Amersfoort een plusstrook en een weefvak aangelegd. Deze
'plusstrook' is smaller dan een normale rijstrook en is straks alleen
open tijdens de spits. Ook wordt er gewerkt aan geluidsschermen en
vindt groot onderhoud aan de weg plaats. In de tweede fase, van juni
tot december, is de weghelft richting Meppel aan de beurt.
Omleidingen
Tijdens de werkzaamheden zijn de oprit Zwolle Noord en de afrit Zwolle
Centrum op de weghelft richting Amersfoort afgesloten. Volgt u de gele
omleidings- en route-adviesborden en houdt u tijdens de werkzaamheden
rekening met vertraging en een slechtere bereikbaarheid op en rondom
de A28.
Als u zo min mogelijk vertraging wilt oplopen kunt het beste het
volgende doen:
* De A28 vermijden in de spits
* Een andere route nemen
* Met het openbaar vervoer reizen
Openbaar vervoer
Tijdens de werkzaamheden is het openbaar vervoer een goed alternatief
voor de auto. Busdiensten ondervinden nauwelijks hinder van de
werkzaamheden. Daar zijn speciale maatregelen voor getroffen. Ook
komen er speciale aanbiedingen voor reizigers.
Meer informatie
Wilt u meer weten over de werkzaamheden kijkt u dan op
www.A28zwolle.nl of belt u met het telefoonnummer 0800-9344636. Voor
meer informatie over de busverbindingen en aanbiedingen tijdens de
werkzaamheden kunt u bellen met het telefoonnummer: 0900-9292 of
kijken op www.arriva.nl
Raad en commissies vergaderen elders
In verband met de verbouwing van de raadszaal in het gemeentehuis van
Hoogeveen worden in de maanden februari en maart de commissie- en
raadsvergadering op andere locaties gehouden. Er wordt vergaderd in
wijkcentrum De Magneet in Krakeel (Orion 2) en het Roelof van
Echtencollege aan de Julianastraat, voorheen het Menso Alting College.
Maart
Commissie Omgeving 8-3 19.30 uur De Tamboer
Commissie Samenleving 9-3 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Commissie Bestuur 11-3 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Raadsvergadering 25-3 19.30 uur De Magneet
April
Commissie Omgeving 14-4 19.30 uur De Magneet (verschoven ivm tweede
paasdag )
Commissie Samenleving 13-4 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Commissie Bestuur 15-4 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Raadsvergadering 29-4 19.30 uur Raadhuis (ingebruik nemen van nieuwe
raadszaal)
De Commissie Bestuur vergadert ook op maandag 19 april om 19.30 uur in
de burgerzaal. Deze vergadering is het vervolg van de discussie over
coffeeshops.
Honden vernielen bomen in gemeente Hoogeveen
Honden vernielen bomen in gemeente Hoogeveen De gemeente Hoogeveen
lijdt tienduizenden euro's schade, doordat honden de schors van bomen
scheuren. In de afgelopen maanden zijn er verschillende bomen in de
Hoofdstraat, Nassaustraat, Albert Steenbergenstraat en Jan van der
Veenstraat beschadigd. Een boom in de Albert Steenbergenstraat is
zelfs zo zwaar beschadigd dat deze vervangen moet worden. Het opruimen
van een boom, aanschaf van een nieuwe, aanplant en onderhoud kost rond
de 20.000. De gemeente stelt de eigenaar van de hond die een boom
vernielt aansprakelijk voor de schade. Als de eigenaar van een hond
die een boom vernielt bij de gemeente bekend wordt kan deze een
rekening verwachten, die kan oplopen tot tienduizenden euro's.
De waarde van een boom wordt bepaald door de soort en de omtrek van de
boom. Een grote boom kan daardoor tienduizenden euro's waard zijn. De
bast is een beschermlaag voor de boom. Door het vernielen van de bast
wordt de sapstroom in de boom onderbroken. Als de bast rondom is
vernield is de boom ten dode opgeschreven. In de gemeente zijn om en
nabij de 30 bomen beschadigd.
Besluiten gemeenteraad vergadering 26 februari 2004
De gemeenteraad van Hoogeveen hield 26 februari 2004 zijn maandelijkse
vergadering. Hieronder treft u een selectie uit de besluiten.
* Er waren mondelinge vragen van het raadslid G. Fidom over de
toekomst van Riegmeer en van het terrein waarop een
asielzoekerscentrum zou komen. Wethouder M. Leistra gaf aan
Riegmeer nog steeds als toekomstig industrieterrein te zien en
niet uit te sluiten dat er alsnog een kleiner asielzoekerscentrum
komt op het terrein dat eigendom is van het COA.
* Er waren mondelinge vragen van de raadsleden A.J. Lensen en C.
Slottje over de toekomst van het gebouw waarin het glasmuseum is
gehuisvest. Wethouder Leistra gaf aan dat het college hierover
nadenkt en suggesties verwelkomt.
* Er waren mondelinge vragen van het raadslid A. Beijering over het
vertrek van DHL uit Hoogeveen. Wethouder M. Leistra gaf aan dat
het college dit vertrek ook uit de krant moest vernemen.
* Tenslotte was er een mondelinge vraag van het raadslid P.W.M. Kok
over eventueel extra geld van de provincie voor het
dorpsontwikkelingsplan Nieuwlande. Wethouder J. Stoefzand zegde
toe zijn best te doen uit deze bron middelen voor Nieuwlande te
putten.
* Het voorstel tot wijziging van een bestemmingsplan voor een
perceel aan het Zwartschaap ten noordoosten van Stuifzand werd
aangenomen. Dit perceel is eigendom van A. Groote in Tiendeveen,
die de grond gebruikt voor de bouw van een agrarisch bedrijf.
* De Kadernota lokaal volksgezondheidsbeleid Zuidwest Drenthe werd
vastgesteld tijdens de vergadering.Verschillend fracties
benadrukten de noodzaak tot afstemming van de verschillende
zorgaanbieders.
* De verordening tot instelling van een vertrouwenscommissie inzake
herbenoeming van de burgemeester werd aangenomen.
* Een motie van de raadsleden L. Otten, J. Steenbergen en J.K. Otten
met een verzoek aan het college om te komen tot een uniforme en
adequate verwijzing van bedrijventerreinen en een adequate
bewegwijzering in het buitengebied en de dorpen kreeg brede steun
in de raad. Wethouder J. Stoefzand zegde toe voor juli een
uitwerkingsnotitie aan de raad te zullen voorleggen.
Overzicht besluiten
Voor een compleet overzicht van de raadsbesluiten kunt u terecht op de
gemeentelijke website www.hoogeveen.nl. Klik op Politiek en Bestuur en
kijk in het raadsinformatiesysteem bij de raadsvergadering van 26
februari 2004.
Drentse commissie Welstand vergadert
De Drentse Welstandscommissie vergadert op donderdag 4 maart in het
kantoor van het Drents Plateau, Stationsstraat 11 in Assen. De
vergadering die openbaar is, begint om 14.00 uur. De agenda vermeldt
de beoordeling van bouwplannen in Drenthe, waaronder twee in
Hoogeveen. Dat zijn:
* Reclame, Piet Heinstraat 52-57 te Hoogeveen
* Vernieuwen kas, Krakeel 26a, Noordscheschut
Mededelingen
Besluit mandaat, volmacht en machtiging 2004
Op 24 februari 2004 hebben het college van burgemeester en wethouders
en de burgemeester van Hoogeveen het Besluit mandaat, volmacht en
machtiging 2004 vastgesteld. Dit besluit regelt wie en onder welke
voorwaarden bepaalde wettelijke bevoegdheden namens het college dan
wel de burgemeester mogen uitoefenen.
Het besluit ligt vanaf heden vier weken ter inzage bij het
voorlichtingscentrum.
De regeling treedt de dag na deze publicatie in werking.
Verkeersbesluit
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben
besloten om op het Schutsplein te Hoogeveen een algemene
gehandicaptenparkeerplaats aan te wijzen.
Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt.
Voor meer informatie kunt u terecht bij de afdeling Verkeer in het
Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen (telefoonnummer
0528-291646). De officiële publicatie kunt u bekijken op het
publicatiebord aan het gemeentehuis.
Besluit horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van
het bepaalde in de artikelen 3:19, tweede lid, onder b en 3:30, eerste
lid van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij van plan zijn om
nadere eisen te stellen op grond van het Besluit horeca-, sport- en
recreatie-inrichtingen milieubeheer.
De nadere eisen hebben betrekking op toezicht tijdens de
jeugdsoosavonden, een afbouwregeling en technische maatregelen bij
Stichting dorpshuis "De Vuurkorf", Middenraai 79b te Nieuweroord.
Het ontwerpbesluit en andere op deze zaken betrekking hebbende stukken
liggen vanaf 4 maart 2004 tot en met 18 maart 2004 op werkdagen
tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare
Werken, afdeling Milieu-inspectie en Vergunningen, Raadhuisplein 24
(stadskantoor) in Hoogeveen. Indien gewenst kan een mondelinge
toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de
stukken ook buiten kantooruren worden ingezien, namelijk op woensdagen
van 17.00 tot 20.00 uur. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt
maken dient u hiervoor tijdens kantooruren een afspraak te maken met
de afdeling Milieu (telefoonnummer 291603).
Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op
genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele
procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen
beroep kan worden ingesteld tegen onze besluiten.
Gemotiveerde bedenkingen tegen het ontwerpbesluit kunt u schriftelijk
tot en met 18 maart 2004 bij ons college indienen. Degene, die
schriftelijk zijn bedenkingen tegen het ontwerp inbrengt, kan vragen
zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Een verzoek daartoe
moet schriftelijk tegelijkertijd met zijn bedenkingen bij ons college
worden ingediend.
Indien u daaraan behoefte heeft, kan tot het einde van de ter inzage
legging gelegenheid worden geboden tot een gedachtewisseling over het
ontwerpbesluit. Om praktische en organisatorische redenen verzoeken
wij u een dergelijk gesprek zo spoedig mogelijk, eventueel
telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummer 0528-291616
(doorkiesnummer).
Tot slot vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij, die
bedenkingen hebben ingebracht op de bovenomschreven wijze, alsmede
zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen
te hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit, naar aanleiding van ons
besluit te zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad
van State beroep kunnen instellen.
Vergunningen
Burgemeester en Wethouders hebben op 27 februari 2004 vergunning
verleend aan:
* De Drentse Autocross Club voor het houden van autocrosswedstrijden
op 4 juli 2004 op het terrein aan de Johannes Poststraat 38 in
Nieuwlande.
* Stichting Activiteitencommissie 't Oekie voor een feestavond op 23
en 24 april 2004 in een feesttent op het parkeerterrein aan de
Hendrik Raakweg en een Koninginnedagmarkt op 30 april 2004 op Het
Hoekje in Hollandscheveld.
* Vereniging Dorpsbelangen Fluitenberg voor het jaarlijkse
dorpsfeest bij dorpshuis Het Overschotje in de periode van 17 tot
en met 19 juni 2004.
* Culturele Vereniging Nieuwlande voor de jaarlijkse feestweek op
het parkeerterrein aan het Oostopgaande in Nieuwlande in de
periode van 29 mei tot en met 6 juni 2004.
* Voetbalvereniging Hoogeveen voor festiviteiten bij het
sportcomplex en in de feesttent op het parkeerterrein aan de
Sportveldenweg in Hoogeveen in de periode van 20 tot en met 23 mei
2004.
Meldingen AMVB's
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van
het bepaalde in artikel 8.41, lid 4 van de Wet Milieubeheer bekend,
dat in de periode van 30 juni 2003 tot en met 6 februari 2004 diverse
meldingen zijn ontvangen van inrichtingen die vallen onder een
Algemene Maatregel van Bestuur als bedoeld in artikel 8.40 van de Wet
Milieubeheer.
De navolgende meldingen zijn ingediend:
Besluit horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen milieubeheer:
* Grand Café Joost, Hoofdstraat 161 te Hoogeveen;
* Café Lucky Luck, Hoofdstraat 64 te Hoogeveen.
Besluit opslag- en transportbedrijven milieubeheer:
* Busonderneming Lanting, Stephensonstraat 8 te Hoogeveen.
Besluit inrichtingen voor motorvoertuigen milieubeheer:
* Biesbos Cleaning Services B.V., Parmentierstraat 10 te Hoogeveen;
* Autobedrijf Star Cars, Industrieweg 86a te Hoogeveen;
* V.O.F. Autohandel A. Santing, Dorpsstraat 56a te Elim.
Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven milieubeheer:
* Rijwielhandel J. Kleine, Carstensdijk 60 te Elim;
* Houthandel G. Koster en Zn v.o.f., Coevorderstraatweg 30-32 te
Noordscheschut;
* Aldi Ommen B.V., De Wielewaal 2 te Hoogeveen.
Besluit bouw- en houtbedrijven milieubeheer:
* JB Montage, Fokkerstraat, kad.nr. B5596 te Hoogeveen.
Besluit voorzieningen en installaties milieubeheer:
* KPN Telecom Rayon Noord Oost, Dorpsstraat 8 te Pesse;
* KPN Telecom Rayon Noord Oost, Coevorderstraatweg 55 te
Nieuweroord;
* KPN Telecom Rayon Noord Oost, Kerkweg 61 te Tiendeveen;
* KPN Telecom Rayon Noord Oost, Perebomenweg 39 te Elim.
De meldingen kunt u met ingang van 4 maart 2004 op werkdagen tijdens
kantooruren inzien bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling
Milieu-inspectie en -vergunningen, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen
(Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de
stukken worden verkregen.
Ingekomen bouw- en sloopaanvragen
Lichte bouwaanvragen
* Benjamins G., uitbreiden van de bijkeuken, Magnoliastraat 12
* Krikken J.J., uitbreiden van de woonkamer, Klaverkamp 10
* Vos M., bouwen van een bijkeuken, Kreuzestraat 36, Hollandscheveld
* Alfa College, verbouwen van een gymzaal tot open leercentrum,
Voltastraat 33
* Bremer M., uitbreiden van een woning, Noorddreef 56
* Kremer W., uitbreiden van een keuken, De Wulp 26 en 28
* Bouwbedrijf Fieko, wijzigen van de voor- en achtergevel van een
woning, Kymmellstraat 75
* Bruinenberg F.R., tijdelijk plaatsen van een salonwagen,
Middenraai 29a, Nieuweroord
Reguliere bouwaanvragen
* Bouwbedrijf Hartman B.V., bouwen van een bedrijfspand met kantoor,
Buitenvaart 2103 (kavel C1)
* Onroerend Goed Mij Van Leeuwen B.V., plaatsen van schuine daken op
diverse bungalows, Hendrik Reindersweg 28-37, 49 en 93, Pesse
* Zuidema Holding B.V., bouwen van een kapschuur, Smirnoffstraat 14
* Eeltjes L.H., vernieuwen van een woning, Boerveldweg 9, Stuifzand
* Woonconcept Vastgoed, bouwen van een appartementengebouw met
zorgfuncties, Meteorenlaan
* Bouwbedrijf J.W. Schultink B.V., bouwen van een 2^1-kap woning, De
Bolster 6-8, Hollandscheveld
Reguliere bouwaanvraag fase I
* Boer de A., verbouwen van een woning, Oostering 15, Pesse
Sloopaanvragen
* Stichting Woonconcept, slopen van een bedrijfs- en opslagruimte,
Het Haagje 118
* Gemeente Hoogeveen, slopen van dakranden aan aankapping bedekt met
eternietleien, Zuidwoldigerweg 7
* Beugeling A., slopen van een tuinkas, Julianalaan 36, Nieuwlande
* Eeltjes L.H., slopen van een woonhuis, Boerveldseweg 9, Stuifzand
Meer informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij de
afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis, Raadhuisplein
24
Bouwvergunningen
Lichte bouwvergunningen
* Timmerman H., wijzigen van de zuidgevel van de woning, Gerstekamp
12
* Broekman J.T., uitbreiden van een woning, Jos van Aalderenlaan 34
* Schultink J.W., bouwen van een serre aan de woning, Industrieweg
35a
Lichte bouwvergunning met instandhoudingtermijn
* TM Flevoland B.V., tijdelijk plaatsen van een kantoorunit,
Plesmanstraat 2
Reguliere bouwvergunningen
* Kroeske H.J., plaatsen van een kap op de garage, De Wanne 14
* Kroezen H., plaatsen van een kap op de garage, De Wanne 16
* Mol B., bouwen van een garage/berging, Hollandscheveldse Opgaande
68, Hollandscheveld
* Veldman J., bouwen van een bedrijfsgebouw, Buitenvaart 1002
Tegen de verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na dagtekening
van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders
van Hoogeveen.
Kapvergunningen
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verleend aan:
* A.B. Uiterwijk Winkel, voor twee populieren staande aan
Zuideropgaande 108 in Hollandscheveld
* D. Klopstra, voor een atlasceder en een grove den staande aan
Keplerlaan 1 in Hoogeveen
* H. Mulder, voor twee eiken staande aan de Hoofdweg 4 in Stuifzand
* HOCO onroerend goed BV, voor vier elzen en een wilg staande aan
Stephensonstraat 119 in Hoogeveen
Tegen deze verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na
dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift worden indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders.
© Copyright Gemeente Hoogeveen
Gemeente Hoogeveen