Bedrijfsfonds voor de Pers

Bedrijfsfonds steunt Mavis Magazine

02-mrt-04

Het Bedrijfsfonds voor de Pers heeft besloten een uitkering van 115.000,- beschikbaar te stellen aan de stichting Fudsek voor een promotiecampagne voor het blad Mavis Magazine.

Mavis Magazine wil een bijdrage leveren aan de integratie van de verschillende culturen in de Nederlandse maatschappij door het kweken van begrip en respect voor elkaar. Om dit te bereiken komen diverse onderwerpen in het magazine aan bod waarmee inzicht wordt verkregen in een andere cultuur. Het blad heeft daarmee dezelfde doelstellingen als een talkshow met dezelfde naam. Het blad richt zich met name op mannen en vrouwen tussen de 25 en 50 jaar die de multiculturele samenleving kunnen waarderen en tevens een rol willen spelen in die samenleving. In oktober 2003 is een gratis nulnummer van het blad uitgebracht om de belangstelling van lezers en adverteerders te peilen. Vanaf april 2004 zal het blad een maal per kwartaal verschijnen. Voor het starten van het blad is een business- en communicatieplan opgesteld. Het communicatieplan richt zich met name op het vergroten van de bekendheid bij de doelgroep. De bijdrage van het Bedrijfsfonds is bedoeld voor de medefinanciering van het eerste jaar van de driejarige promotiecampagne. Het besluit tot het inwilligen van de aanvraag is gebaseerd op artikel 2 van de Tijdelijke subsidieregeling minderhedenbladen en journalistieke internet-informatieproducten. Dit artikel geeft het fonds de mogelijkheid steun te verlenen aan persorganen die gericht zijn op culturele en etnische minderheden indien de continuïteit dan wel het starten van de exploitatie van het persorgaan in gevaar is, respectievelijk niet mogelijk is en de noodzakelijke financiële steun niet of niet afdoende op andere wijze kan worden verkregen. Subsidie kan slechts worden verstrekt voor activiteiten uitgevoerd overeenkomstig een goedgekeurd projectplan dat uitzicht biedt op een rendabele exploitatie binnen een redelijke periode. De aanvrager geeft aan dat een promotiecampagne wordt uitgevoerd om de start van Mavis Magazine te begeleiden en de continuïteit de komende jaren te verzekeren. Met de uitvoering van dit project verwacht de uitgever in 2006 een rendabele exploitatie te bereiken. Daarmee is uitzicht geboden op een rendabele exploitatie binnen een redelijke termijn en daarmee is voldaan aan de eerder genoemde voorwaarde.