Ingezonden persbericht
Axios viert wereldwijd de eerste BS15000 certificering
AMSTERDAM: 2 maart 2004. International softwarebedrijf Axios Systems (www.axiossytems.com) is de eerste organisatie in de wereld die succesvol de bevestiging van de accreditering voor BS15000 heeft behaald zoals vastgesteld door het officiële IT Service Management forum (itSMF) BS 15000 certificeringtraject.
De accreditering van Axios werd direct toegejuicht door het itSMF dat de standaard vestigde om adoptie te bevorderen van een geïntegreerde verzameling processen voor doeltreffend management en levering van kwalitatieve hoogwaardige IT-diensten die tegemoet komen aan de business en de behoeften van de klanten.
BS15000 is de eerste wereldwijde standaard die specifiek gericht is op ITSM en is gebaseerd op het IT Infrastructure Library (ITIL), het internationaal erkende 'Best Practice' raamwerk. De certificering werd vorig jaar gelanceerd om onafhankelijke controle voor deze standaard te verzorgen.
"Wij zijn extreem trots om de eerste organisatie in de wereld te zijn die succesvol de certificering van het itSMF heeft volbracht" zegt Tasos Symeonides, Directeur van Axios Systems. "Dit bevestigt onze toewijding aan 'Best Practice' in IT-Service Management en is een duidelijk bewijs dat wij doen wat wij verkondigen."
Het certificaat is geldig voor drie jaar, met de toevoeging dat het iedere zes maanden herzien dient te worden. Colin Rudd, voorzitter van itSMF BS15000 Certificatiecommissie becommentarieert: "De standaard is heel stellig in wat zij eist van IT-dienstverleners". Het is ongelofelijk dat Axios zo'n een hoog niveau van procesrijpheid, zo spoedig heeft kunnen demonstreren. Dit overschrijdt veruit onze verwachting en wij hopen dat vele andere organisaties dit uitstekende voorbeeld zullen volgen."
Hij gaat verder: "Hoewel de standaard en het plan in Groot-Brittannië zijn ontwikkeld, is de aandacht daartoe niet beperkt. Het enthousiasme is wereldwijd, organisaties in India, Australië, de Verenigde Staten van Amerika en het Verre Oosten werken ook actief aan de standaard en de certificering. Dit is een belangrijke prestatie voor Axios en demonstreert haar commitment om kwaliteit te leveren".
Het itSMF, is een onafhankelijk non profit organisatie, is de toonaangevende speler in Service Management industrie en vertegenwoordigt duizenden organisaties wereldwijd. Het heeft afdelingen in de belangrijkste Europese landen, de Verenigde Staten van Amerika, Japan, Canada, Australië en Zuid-Afrika. Een van de hoofddoelen is het ondersteunen en beïnvloeden van de ontwikkeling van de 'Best Practice' standaards en richtlijnen voor IT-Service Management zoals ITIL.
De BS15000 standaard creëert aanzienlijke internationale interesse in het IT-Service Management gebied. Industrieanalisten van Gartner voorspellen een schitterende toekomst voor eindgebruikers van ondernemingen. Volgens Simon Mingay, Research VP van Gartner, "De standaard verzorgt een richtlijn waartegen de interne organisatie IT kan tonen aan de business dat haar dienstverleningsprocessen 'Best Practice' vertegenwoordigen en goed functioneren."
Het internationale belang van BS15000 kan niet worden onderschat, verklaart Mingay. "Het is waarschijnlijk dat BS15000 door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie (ISO) zal worden opgenomen aan de ISO-standaard in zijn eigen recht of als onderdeel van ISO 9001," voegt hij toe.
Sleutel voor dit succes was het gebruik van assyst, haar softwareoplossing. De assyst helpdesk en IT-Service Management oplossing ondersteunt alle IT Infrastructure Library (ITIL) disciplines in een enkel, geïntegreerd 'out-of-the-box' product.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
Axios Systems is de toonaangevende leverancier van een op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossing.
Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de overall doelstellingen van de business.
Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.
Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.
Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS 15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.
Axios heeft haar hoofdkantoor in de UK met vestigingen in Amerika, Europa en Azië.
---- --