Ingezonden persbericht


|Persbericht                         |
|               |
|               |
|Bestemd voor         |                     |Datum                |
|Sociaal-economische  |                     |24 februari 2004     |
|redactie             |                     |                     |
|               |                                           |
|CNV Jongeren beloont meest ADHD-vriendelijke werkgever     |
|                                                           |
Op 2 maart reikt CNV Jongeren in Utrecht een award uit aan de meest ADHD-vriendelijke werkgever. Dit als afsluiting van het project Druktemakers, waarmee CNV Jongeren zich de afgelopen twee jaar heeft ingezet voor jongeren met ADHD. Gedurende het project is gebleken dat er weinig aandacht is voor deze groep jongeren, terwijl zij juist op de werkvloer vaak tegen specifieke problemen aanlopen. Voor deze doelgroep blijkt het nog erg lastig om een plek te verwerven op de arbeidsmarkt. Projectleider Melanie van Dijk: "Deze jongeren kunnen juist erg waardevol zijn voor een werkgever. Voorwaarde is dat ze goed worden begeleid. Gelukkig zijn er werkgevers die dit wél inzien. Om de beste werkgever te belonen, wordt Druktemakers afgesloten met de uitreiking van de Gouden Kangoeroe."

Voorafgaand aan de uitreiking is een enquête opgesteld door jongeren met ADHD die succesvol aan het werk zijn. In de enquête zijn succes-en faalfactoren beschreven voor ADHD op de werkplek. Lammert de Vries Revalidatietechniek uit Leeuwarden is de trotse winnaar en ontvangt uit handen van de deelnemers de Gouden Kangoeroe.

Stuiterende actie
Op 26 februari wordt de uitreiking van de Award aangekondigd met een prikkelende actie. Door het uitdelen van stuiterballen met de opdruk 'Druk? www.cnvjongeren.nl' wil CNV Jongeren reizigers in de spits op Utrecht Centraal wijzen op Druktemakers. Op de website valt vervolgens alles te lezen over het project en de slotbijeenkomst.

Het project Druktemakers bestond uit een periode van intensieve trainingen, waar de deelnemers actief aan de slag gingen met onderwerpen als conflicthantering, tijdmanagement en feedback. Toeleiding naar de arbeidsmarkt was het hoofddoel van Druktemakers. Na de training zijn de deelnemers onder begeleiding van CNV Jongeren op zoek gegaan naar een passende baan. Om werkgevers te informeren, is er een handleiding ADHD voor werkgevers ontwikkeld. Het project is vervolgens uitvoerig beschreven in het handboek Druktemakers. Beide zijn kosteloos te bestellen bij CNV Jongeren.

//einde persbericht

Voor nadere informatie