Persinformatie
Utrecht, 29 februari 2004
NS start campagne: ook NS
NS start op 1 maart 2004 een campagne om nieuwe klanten aan te trekken en vaste klanten te verrassen. Het gaat met name om kopers en houders van de Voordeel-urenkaart. Zij krijgen een serie opvallende aanbiedingen en kortingen. Het thema van de nieuwe campagne is: Ook NS.
Met de trein is het mogelijk 387 stations in Nederland te bereiken. Afhankelijk van hun bestemming zullen treinreizigers daarom soms de trein, soms de auto en soms de fiets nemen. Vanuit dat idee heeft NS de komende maanden een aantal opvallende aanbiedingen voor haar nieuwe én vaste klanten. De eerste aanbieding houdt in dat klanten 15% korting krijgen op een autoverzekering van FBTO (inclusief een jaar lang een verkeersrechtsbijstandverzekering). Deze en andere kortingsacties worden de komende tijd via de massamedia, met speciale commercials en op NS-stations gecommuniceerd.
Vooral in de daluren, na 09:00 uur 's ochtends en in de weekenden, zijn er in de treinen volop plaatsen vrij. Gemiddeld over de hele dag is één van de drie treinstoelen bezet. NS hoopt door deze campagne meer reizigers aan te trekken die vaker met de trein reizen, met name in de daluren. Daarom staat de Voordeel-urenkaart in deze campagne centraal.
Met de Voordeel-urenkaart, die E 49,00 per jaar kost, reis je de hele dag voor bijna half geld (40% korting), met uitzondering van de ochtendspits op werkdagen. In de maanden juli en augustus geldt de korting ook in de ochtendspits. Bovendien mag de houder van de Voordeel-urenkaart drie mensen meenemen die ook 40% korting krijgen. Voordeel-urenkaarthouders krijgen 50% korting bij ruim 400 musea, korting bij Hertz autoverhuur en korting op een Greenwheelsabonnement. Vaste klanten ontvangen bovendien 4 keer per jaar SPOOR, het NS-magazine met informatie en aanbiedingen.
* * * * *
|Noot aan| |