Ingezonden persbericht


Hilversum, 1 maart 2004

UNITEDESIGN verwerft Geldshop.nl

UNITEDESIGN, conceptontwikkelaar en producent van audiovisuele communicatie en branding voor bedrijven in de Tv-, corporate- en overheidssector, laat middels een nieuw moving billboard voor Geldshop.nl zien dat billboarding voor tv programma's ook anders kan.

Geldshop.nl is marktleider op het gebied van financiële diensten via internet en wil de naamsbekendheid in haar doelgroep vergroten. Billboarding, zo blijkt uit ervaring, is hiervoor een effectieve manier. Veelal wordt voor billboarding echter gebruik gemaakt van stills of korte animaties. In het geval van Geldshop.nl, waar met name het doel is om naamsbekendheid van Geldshop.nl middels het creëren van beleving te vergroten, is dit niet het geval. Er werd gekozen voor een live action oplossing, een korte commercial. De productie werd op film gedraaid.

Toelichting concept
Bij de uitreiking van de 'loden leeuw', de prijs voor de slechtste commercial, bleken vijf van de tien genomineerde spots over geldzaken te gaan. Kennelijk is de manier waarop de financiële dienstverlening adverteert voor vele kijkers hoogst irritant. De spots staan bol van de cliché's, voeren steeds weer de 'onbenullige consument' of 'de deskundige' op.

Geldshop.nl kiest bewust voor een andere ingang. Wat willen we communiceren? Snel (on-line), makkelijk, betrouwbaar, voordelig, goede voorwaarden. Uiteindelijk leidt de lening bij Geldshop.nl tot 'zorgeloosheid' van de consument. Er is immers weer financiële armslag en de lening is in goede, betrouwbare handen.

De zorgeloosheid moet in één sterk beeld te vangen zijn. De consument is te zien in een moment van vreugde, gewichtloosheid, balans, evenwicht. Hij is vrij van zorgen. Alles 'valt van hem af' Rond de consument bewegen linten (staan voor gemak, snelheid en 'fun') die uiteindelijk het logo vormen.

Unitedesign heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot expert op gebied van billboarding. We hebben de laatste 2 jaar veel kennis opgedaan omtrent de wetgeving die van toepassing is op billboarding van programma's en kunnen op basis van deze kennis inhoudelijk het creatieve proces goed vormgeven. We ontwikkelen de concepten zo dat ze naast de beperkingen wegens de wetgeving toch één op één aan kunnen sluiten bij de communicatiedoelstellingen van onze klanten. Recentelijk ontwikkelde Unitedesign moving billboards voor o.a. Coca Cola, ING Bank, Sony, Olympia Uitzendburo, Tic Tac, Cadbury, Philips en Palmolive.

Het billboard is vanaf maandag 1 maart bij RTL4 te zien.

Concept : Warner Krol
Regie : Warner Krol
Productie : Bjorn Tuinte
Account : Geert de Lange
Verantwoordelijk bij Geldshop.nl: René Sterk, Marieke Kokkeler

Over Unitedesign
Unitedesign onderscheidt zich van traditionele reclamebureaus middels haar geïntegreerde creatieve en productionele aanpak waarbij zowel conceptontwikkeling, regie, productie als design volledig binnenshuis plaatsvinden. Dit leidt, zo is de ervaring bij Unitedesign, tot een zeer effectief en succesvol creatief proces en efficiëntere wijze van projectrealisatie. Hetgeen aan klantzijde, met behoud van kwaliteit, leidt tot verlaging van de kosten. Dit aspect wordt voor een belangrijk deel van onze bestaande en potentiële klanten steeds belangrijker aldus Patrick de Zeeuw (Managing Director).

///////////