Ingezonden persbericht
Persbericht
1 maart 2004
Netsize publiceert haar nieuwe Multimedia Gids, editie 2004
~ SMS blijft populair en innovatieve technologieën, zoals MMS en mobile browsing winnen aan populariteit ~
Netsize, marktleider in het aanbieden van mobiele producten en diensten voor business en entertainment, lanceert de nieuwe editie van haar succesvolle gids: The Netsize Guide edition 2004: Developing the Multimedia Mobile Market . De gids is opgemaakt in de nieuwe Netsize huisstijl en is voorzien van het nieuwe logo.
SMS blijft verreweg de meest populaire dienst en er zijn geen tekenen dat dit op korte termijn gaat veranderen. De gids omvat een overzicht van 21 Europese landen en geeft ook een vooruitblik op ontwikkelingen in de Verenigde Staten en China. Verder kijkt de Netsize Guide 2004 naar de manier waarop innovatieve technieken zoals MMS en mobile browsing de mobiele multimedia markt verder ontwikkelen.
De mobiele sector heeft de laatste twaalf maanden grote veranderingen doorgemaakt. High-speed datatransmissie via GPRS wordt steeds meer toegepast. Naast de populaire SMS-diensten maken steeds meer consumenten gebruik van MMS en browsing. Bovendien nemen de mogelijkheden van handsets toe en wordt mobiele content gevarieerder, zoals polyfonische beltonen, kleurenlogo s en geavanceerde Java games.
De 2004 editie van de Netsize Guide telt 160 pagina s en geeft op een niet technische manier een concrete en praktische visie op wat de hedendaagse technologie te bieden heeft aan alle spelers in de mobiele wereld. Deze laatste groep varieert van operators tot content leveranciers, van merken en media tot applicatie en service providers. Daarnaast laat de gids zien hoe eindgebruikers nieuwe technologieën zo goed mogelijk kunnen benutten.
De Netsize gids kijkt specifiek naar de ontwikkelingen in Europa en biedt uitgebreide individuele presentaties van 21 Europese landen (zes meer dan in de vorige SMS-editie). Met het oog op de globalisering van de mobiele multimedia markt bevat de gids een sectie over de Verenigde Staten en China. In deze twee landen ontwikkelt de industrie zich explosief. Ze zijn daarom zeer enthousiast om ervaringen uit te wisselen en kennis te delen met Europese mobiele baanbrekers als Netsize.
De 2004 editie van de Netsize Guide is te downloaden vanaf: http://www.netsize.com.
(346 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over de gids
SMS blijft verreweg de meest populaire dienst en er zijn geen tekenen dat dit op korte termijn gaat veranderen. De gids omvat een overzicht van 21 Europese landen en geeft ook een vooruitblik op ontwikkelingen in de Verenigde Staten en China.
Verder kijkt de Netsize Guide 2004 naar de manier waarop innovatieve technieken zoals MMS en mobile browsing de mobiele multimedia markt verder ontwikkelen.
Hoofdstuk 1 - Zien is geloven!
Dit hoofdstuk geeft een beschrijving van de belangrijkste spelers in de mobiele waardeketen en de uitdagingen die zij de komende maanden tegemoet zien naarmate de markt standaardiseert en meer volwassen wordt. Onderwerpen die bij deze spelers leven, passeren de revue, zoals de noodzaak om een eerlijke en stimulerende werkomgeving en een duidelijke en respectvolle wettelijke omgeving te creëren, het belang van het leveren van een effectieve klantenservice en de behoefte aan technologische diversiteit.
Hoofdstuk 2 - Benodigdheden en verleidingen
Dit hoofdstuk geeft weer hoe mobiele technologie tegemoet komt aan de verwachtingen van de eindgebruiker op het gebied van differentiatie, amusement, gemeenschap, productiviteit, nieuws en informatie.
Hoofdstuk 3 - Waar bedrijven naar op zoek zijn
Dit hoofdstuk kijkt naar de manier waarop bedrijven mobiele technologie gebruiken. Oorspronkelijk genereerden alleen telecomspecialisten omzet uit de mobiele markt, maar nu beginnen steeds meer bedrijven interesse te tonen in deze sector.
Bedrijven gebruiken mobiele technologie om de kwaliteit van hun klantenservice en de communicatie tussen werknemers te verbeteren en om de efficiëntie van machines te verhogen. Bovendien wordt mobiele technologie vaak ingezet in communicatiecampagnes om de merkbekendheid te bevorderen.
Hoofdstuk 4 - Vraag en je zal ontvangen!
Door de talrijke beschikbare diensten kunnen eindgebruikers veel uit hun mobiele telefoon halen. Hoewel het personaliseren van de handset zeer populair is, bieden nieuwe handsets weer extra nieuwe mogelijkheden, zoals chat- en community diensten, entertainment, nieuws en informatie, mobiele marketing en zakelijke applicaties. In dit hoofdstuk wordt gekeken naar iedere afzonderlijke dienst, hoe ze geïntroduceerd en op kundige wijze ingezet kunnen worden.
Hoofdstuk 5 - Evoluties en revoluties
Dit hoofdstuk laat de veranderende markt van de handsets zien. De meest recente mobiele handsets bieden verbeterd geluid (polyfonische beltonen, digitale muziek, FM radio), hoge resolutie beelden (schermen met volledige kleur, digitale camera s, digitale video camera s) en meer geavanceerde games.
Hoofdstuk 6 - Services on the go
Welke mobiele diensten worden er vandaag de dag aangeboden? Hoe werken ze? Hoewel SMS nog steeds de meest populaire toepassing is, begint MMS ook steeds meer aan terrein te winnen en wordt mobile browsing, dankzij GPRS-verbindingen, steeds populairder.
Hoofdstuk 7 - Zakelijke Betaalmethoden
Dit hoofdstuk onderzoekt de verschillende beschikbare zakelijke betaalmethodes: Het Standaard model, waarbij de verzender betaalt voor elk berichtje dat wordt verstuurd; het Premium model, waarbij de eindgebruiker de premium prijs betaalt en de opbrengst verdeeld wordt tussen alle leden binnen de mobiele waardeketen; en andere betaalmethodes zoals credit cards, prepaid kaarten, scratch cards en IVR.
Hoofdstuk 8 - Communicatie en Marketing
Dit hoofdstuk geeft een beschrijving van de kanalen die mobiele diensten in de markt zetten, zoals de geschreven pers, het internet, TV, radio, productverpakkingen en billboards. Het onderstreept tevens het belang van het opzetten en naleven van strikte gedragscodes die betrekking hebben op de marketing van deze diensten.
Hoofdstuk 9 - De multimedia markt in een notendop
In dit hoofdstuk wordt de mobiele markt in 21 Europese landen en die in de Verenigde Staten en China nader bekeken. Het biedt statistische informatie over alle nationale operators en een specificatie van de mobiele datamarkt en het aanbod van derden in dezelfde landen.
Hoofdstuk 10 - Wat gaat er komen?
Dit hoofdstuk bekijkt enkele toekomstige ontwikkelingen in de multimedia mobiele markt in 2004: mobiele telefoons als volledige amusementsconsoles, mobiele telefoons als betaaloplossing en mobiele telefoons.
Over Netsize
Met een omzet van meer dan 60 miljoen Euro in 2003 is Netsize Europees marktleider in het aanbieden van mobiele produkten en diensten voor business en entertainment. Netsize ondersteunt bedrijven bij de implementatie hiervan, met als doel het vergroten van de omzet, het verhogen van de naamsbekendheid en het optimaliseren van de operationele efficiëntie.
Netsize biedt haar klanten directe netwerkverbindingen over diverse kanalen zoals SMS, MMS en WAP en revenue sharing-overeenkomsten met meer dan 50 mobiele operators in 16 Europese landen. Dankzij deze Europese structuur met lokale teams voor commerciële, technische, marketing en juridische ondersteuning, kunnen haar klanten en partners wereldwijd zaken doen. Netsize beschikt eveneens over een uitgebreide catalogus van mobiele applicaties en content, zoals logo's, foto's, ringtones en java games.
Reeds aanwezig door heel Europa met 16 filialen, opent Netsize momenteel onder andere kantoren in Oost-Europa en in Noord- en Zuid-Amerika.
Opgericht in 1998, heeft Netsize een 190-tal personeelsleden die meer dan 500 klanten bedienen.
Voor meer informatie surf naar www.netsize.com
Netsize doet voor het eerst mee aan de Technology Fast 500:
Notering Deloitte European Technology Fast 500, editie 2003: eerste in Frankrijk, derde in Europa.
Contact:
LEWIS, het ICT PR bureau:
Lilian van Tongerlo / Kim van Bokhoven
Tel: +31 (0) 40 235 46 00Fax: +31 (0) 40 235 46 01
Email: lilianv@lewispr.com
kimv@lewispr.comWeb site: www.lewispr.com
NETSIZE NEDERLAND
Ali Fenwick
Tel. + 31 (0)10 2663300 Fax: + 31 (0) 10 2663350
E-mail: afenwick@netsize.com Website: www.netsize.nl
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---