Start bemiddelingsactie voor Essent-gedupeerden
1 maart 2004
Consumenten dienen honderden klachten in over energienota
De Consumentenbond komt in actie voor consumenten die klachten hebben
over energiebedrijf Essent. Leden van de Consumentenbond kunnen hun
klacht indienen bij de vereniging. De bond zal voor deze mensen
bemiddelen.
Bij de Consumentenbond komen sinds een paar maanden honderden klachten
binnen over de dienstverlening van energiebedrijf Essent. Consumenten
zijn ontevreden over onjuiste en hoge rekeningen, dubbele rekeningen,
onjuiste adressering van een energienota na een verhuisbericht,
betalingen die niet goed zijn verwerkt en de slechte telefonische en
schriftelijke bereikbaarheid van het energiebedrijf. Ook de
klachtafhandeling door Essent is niet optimaal.
Daarom start de Consumentenbond een bemiddelingsactie voor gedupeerde
Essent-klanten. Leden van de Consumentenbond die problemen hebben met
het energiegedeelte van Essent kunnen hun klacht indienen bij de bond.
De bond zal voor deze mensen bemiddelen. De Consumentenbond heeft met
Essent afgesproken om tot een snelle en goede oplossing van deze
problemen te komen.
Voor de bemiddeling zal een bedrag van EUR11 als bijdrage in de kosten
in rekening worden gebracht. Essent heeft toegezegd deze kosten bij
terechte klachten te vergoeden. Leden van de Consumentenbond die zich
willen aanmelden, kunnen dit doen met het speciale formulier op de
website van de Consumentenbond. Ook kunnen leden zich telefonisch
aanmelden bij de Consumentenbond.
Eerdere bemiddelingsacties van de Consumentenbond voor Nuon- en
UPC-gedupeerden zijn naar tevredenheid van consumenten verlopen en
succesvol afgerond.
De Consumentenbond vindt het onbestaanbaar dat consumenten de dupe
zijn van de chaotische situatie op dit moment bij energiebedrijven.
Als de bedrijven niets doen aan de administratie systemen dan verwacht
de bond dat de energieliberalisering per 1 juli 2004 een puinhoop
wordt. De bond roept daarom alle energiebedrijven op openheid te geven
over wat consumenten kunnen verwachten van de overstap naar een andere
energieleverancier. Bovendien moet minister Brinkhorst een datum
stellen waarop energiebedrijven hun administratie op orde hebben.
Halen de energiebedrijven die datum niet dan moet de minister sancties
op kunnen leggen.
Journalisten kunnen voor meer informatie mailen naar:
pers@consumentenbond.nl
Essent >
Consumentenbond