01-03-2004
Eerste TGA 8x8 is voor Hendriks-Infra
Hendriks-Infra in Oud-Gastel heeft als eerste Nederlandse onderneming
een TGA 8x8 in gebruik genomen.
Hendriks-Infra BV houdt zich bezig met weg- en waterbouw. Het bedrijf
werkte tot voor kort met een MAN 8x8 met haakarmsysteem en een MAN
6x6-uitvoering. Deze voertuigen waren niet voor de volle 100 procent
flexibel inzetbaar. Daarom heeft de firma Hendriks ze nu ingeruild
voor een multifunctionele TGA.
Deze truck, een 41.413 FFDAK 8x8 met M-cabine, is voorzien van een
Tirre 131-2 laadkraan en een VDL haakarmsysteem. Het gaat hier om een
rondom aangedreven bouwvoertuig met een maximaal toegelaten gewicht
van 37 ton, voorzien van paraboolvering en stabilisatoren op de voor-
en achterassen. De naafreductieassen en de grote oploophoeken aan
voor- en achterzijde van het voertuig zorgen voor een grote
terreinwaardigheid. De ruime dagcabine is voorzien van dakrailing en
een loopvlak op het spatbord aan de bestuurderskant, zodat de
chauffeur gemakkelijk en veilig op het werkplatform van de kraan kan
komen. Andere kenmerken van deze truck zijn de vanwege de kraanopbouw
laaggeplaatste uitlaat aan de rechterzijde, de stalen voorbumper uit
drie delen en de speciale radiatorbescherming.
Hendriks-Infra rijdt er containers mee voor de aan- en afvoer van
zand, grond, puin, bestratings- en rioleringsmaterialen, en van
hulpmiddelen zoals pompen, compressoren en afzettingsmaterialen. In
combinatie met een Nooteboom dieplader wordt de MAN tevens ingezet
voor het transport van mobiele bouwkranen.
De TGA 8x8 is geleverd door MAN dealer Thieu van Dorst Bedrijfswagens
BV in Roosendaal. De opbouw is verzorgd door P. Ruizeveld BV in
s-Gravendeel.
BedrijfsautoRAI