Ingezonden persbericht
Nederlandse student wint hoofdprijs Europese internetwedstrijd Imation
- 25-jarige wint Formule 1-kaartjes voor Grand Prix in Melbourne
- promotiecampagne Imation trekt veel deelnemers
Schiphol-Rijk, 1 maart 2004 - De Nederlandse student Maurice Kersten, heeft
de hoofdprijs gewonnen in de pan-Europese, consumentencampagne van Imation,
'Play to Win'. Deelnemers uit twaalf landen namen aan de campagne deel:
België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland,
Oostenrijk, Portugal, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.
Maurice Kersten is door de speciale verpakking op de Imation-prijsvraag
geattendeerd: "Ik koop altijd CD-R's van Imation aangezien ik wil dat mijn
gegevens langdurig veilig worden opgeslagen. Toen ik de verpakking zag,
besloot ik aan de prijsvraag deel te nemen. Uiteraard ben ik door het dolle
heen dat ik op 7 maart op de hoofdtribune zit bij de Australische Grand
Prix in Melbourne."
De hoofdprijs bestaat uit vijf overnachtingen voor twee personen in
Melbourne, reiskosten en toegangskaarten voor de Grand Prix van Australië
voor de kwalificatie (zaterdag 6 maart) en race (zondag 7 maart). Maurice
neemt zijn vader, Theo Kersten, mee naar Australië.
Maurice Kersten is 25 jaar, woont in Groesbeek en studeert HTS Bouwkunde.
Play to Win
Play to Win is een gecombineerde offline en online promotiecampagne
waarvoor dagelijks, wekelijks en maandelijks prijstrekkingen plaatsvinden.
Elk promotieverpakking is voorzien van een speciaal 'Play to Win'-etiket en
bevat een uitgebreide beschrijving van de te winnen prijzen. Deelnemers
krijgen drie kansen om een prijs te winnen bij aankoop van Imation-producten.
Deelnemers
Tot 12 januari 2004 hebben 36.127 mensen in Europa aan Play to Win
deelgenomen. Het betrof merendeels mannelijke deelnemers (83 procent) en
het grootste percentage (33 procent) bevindt zich in de leeftijdscategorie
25 tot en met 34 jaar. De meeste deelnemers hebben hun opslagmedia bij de
computervakhandel gekocht. De meeste respondenten zeggen op de hoogte te
zijn gebracht van de campagne in de winkel waar de producten zijn
aangeschaft.
Wegens succes heeft Imation de Play to Win-campagne met een maand verlengd
en deze is op 29 februari 2004 beëindigd. Imation zal binnenkort de
definitieve resultaten bekendmaken.
Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van
magnetische en optische verwisselbare opslagmedia. Het brede
productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van
een enkele megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig
landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als
de zakelijke markt. Met meer dan driehonderd patenten en dankzij de meer
dan driehonderd onderzoekers en ontwikkelaars die bij Imation werkzaam
zijn, weet Imation haar positie als pionier op het gebied van magnetische
en optische mediatechnologieën te bestendigen.
In december 2003 had Imation wereldwijd 2800 mensen in dienst. Het
hoofdkantoor van Imation bevindt zich in Oakdale, Minnesota, V.S. Het
Europese hoofdkantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk. Meer informatie is te
vinden op de website www.imation.com en op de Nederlandse website
www.imation.nl.
Meer informatie:
Persberichten, achtergrondinformatie en foto's zijn te vinden op
www.online-pressrooms.com
Imation International B.V.
Mady Wiessenberg
(020) 654 21 54
mdwiessenberg@imation.com
PublieksWerk
Marije Verdouw
(020) 486 21 39
marije@publiekswerk.nl