WGCC

Beta Marketing Teleservices treedt toe tot de WGCC

Beta Marketing Teleservices treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Beta Marketing Teleservices is toegetreden tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).
95% van de activiteiten is outbound, dat wil zeggen uitgaand telefoon- en internetverkeer, de rest is inbound. De activiteiten op het gebied van business-to-consumer maken zestig procent van de werkzaamheden uit. Voor het overige is dat business-to-business. Bij Beta Marketing werken circa 50 callcenter-medewerkers. Het bedrijf is gevestigd te Velserbroek en de directie wordt gevoerd door Rob Hensbergen. Naast commerciële activiteiten heeft Beta Marketing Teleservices een ruime expertise op het terrein van telefonisch marktonderzoek.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. De WGCC bundelt en behartigt de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing. In de komende jaren zal het aantal medewerkers in de facilitaire callcenters steeds verder toenemen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast worden steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced'.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

20 feb 04 12:31