WGCC
Beta Marketing Teleservices treedt toe tot de WGCC
Beta Marketing Teleservices treedt toe tot de Werkgeversvereniging
Callcenters (WGCC)
Beta Marketing Teleservices is toegetreden tot de Werkgeversvereniging
Callcenters (WGCC).
95% van de activiteiten is outbound, dat wil zeggen uitgaand telefoon-
en internetverkeer, de rest is inbound. De activiteiten op het gebied
van business-to-consumer maken zestig procent van de werkzaamheden
uit. Voor het overige is dat business-to-business. Bij Beta Marketing
werken circa 50 callcenter-medewerkers. Het bedrijf is gevestigd te
Velserbroek en de directie wordt gevoerd door Rob Hensbergen.
Naast commerciële activiteiten heeft Beta Marketing Teleservices een
ruime expertise op het terrein van telefonisch marktonderzoek.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. De WGCC bundelt en behartigt de belangen
van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is
voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang.
Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als
arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.
In de komende jaren zal het aantal medewerkers in de facilitaire
callcenters steeds verder toenemen. Het Nederlandse bedrijfsleven -
vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening
meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast worden steeds meer
werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties
'geoutsourced'.
Nadere informatie voor de pers
Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589
Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57
20 feb 04 12:31