Ingezonden persbericht
Persbericht
DELT ICT Services introduceert
Remote Documentum System Support Services
Algemeen basis operationeel systeembeheer en Additionele support diensten
Eindhoven / Bornem - 18 februari 2004 - DELT ICT Services - de Benelux
technologie-dienstverlener gespecialiseerd in document- en content management
oplossingen gebaseerd op het Documentum-softwareplatform - biedt nu de mogelijkheid
om het operationeel beheer van Documentum-systemen deels door technisch
gespecialiseerde DELT-medewerkers te laten verrichten. Deze dienst wordt al aan een
aantal relaties geleverd; via het team van specifiek hiervoor getrainde
medewerkers wordt de mogelijkheid nu ook opgenomen in het toch al brede
Documentum-dienstenpakket van Delt.
Het basis operationeel systeem beheer omvat de systeemscan, ad-hoc
signalering en user management. Aan het einde van iedere maand wordt een totaaloverzicht
van het geconstateerde systeemgebruik opgemaakt en met aanbevelingen en
adviezen opgestuurd.
Systeemscan - Via een secure remote verbinding (VPN) wordt drie maal per week
een technische scan uitgevoerd van het Documentum-systeem. In deze scan wordt
aan de hand van een gestructureerde checklist het functioneren van het
systeem geïnventariseerd en worden de diverse systeem- en log-files geanalyseerd.
Ad-hoc signalering - Bij constatering van aspecten die het functioneren van
het systeem op korte termijn nadelig kunnen beïnvloeden, worden die direct na
constatering gemeld.
User management - Invoeren van nieuwe gebruikers en het deactiveren alsmede
het verwijderen van bestaande gebruikers in de DocBase is onderdeel van het
operationeel beheer.
Als additionele supportdienst is, onder meer, reactief on-site systeem beheer
beschikbaar. DELT-medewerkers voeren on-site systeembeheertaken uit bij de
klant. Dit reactief beheer kan als een standaard interventieprocedure worden
overeengekomen als een dreigende calamiteit wordt geconstateerd of als resultaat
van de maandelijkse rapportage.
"De outsourcing van het beheer en onderhoud van de Documentum-omgeving
vereist specifieke kennis", stelt Hans Zwartjens, managing director van DELT
Benelux. "Wij leveren als officieel Documentum-partner een groot aantal
eindgebruikers-, programmeer- en systeembeheerders-opleidingen voor het gebruik van de
nieuwste Documentum-softwarefuncties. De uitbreiding van ons dienstenpakket met
Remote Documentum System Support Services is dan ook een logische stap."
DELT ICT Services bv (NL), Postbus 7187, 5605 JD EINDHOVEN.
Tel.: +31 40 2507900, fax: +31 40 2507911, www.delt.nl
DELT ICT Services bvba (B), van Kerckhovenstr. 110 - gebouw5, bus 206, B-2880
BORNEM. Tel.: +32 3 8904660, fax: +32 3 8904661, www.delt.be
DELT ICT Services
DELT ICT Services BV / DELT ICT Services BVBA is een Benelux
technologiedienstverlener die gespecialiseerd is in document- en content management
oplossingen. De onderneming richt zich met name op het leveren van hoogwaardige en
gespecialiseerde diensten rond de analyse en realisatie van document- en content
management functies en -oplossingen. Dit zowel als onderaannemer en als
hoofdaannemer.
DELT ICT Services heeft haar diensten volledig geconcentreerd rond de
nieuwste softwarefuncties van Documentum en alle daaraan verbonden ondersteunende
softwareproducten en -technologieën. Dit is met name van toepassing op alle
webgebaseerde toepassingsmogelijkheden. DELT ICT Services is daardoor dé Documentum
Signature Partner in de Benelux.
Als officieel Documentum partner levert DELT tevens een groot aantal
eindgebruikers-, programmeer- en systeembeheerders-opleidingen voor het gebruik van de
nieuwste Documentum-softwarefuncties. Het betreft hier zowel standaard als
maatwerk opleidingen in klassikale of individuele setting. Bij voldoende
deelnemers kunnen de opleidingen ook in-huis worden gegeven.
DELT ICT Services werkt constant aan de verdere verdieping van haar kennis
van de Documentum-oplossingen. Hiervoor is DELT vaak nauw betrokken bij het
Documentum "new-product test- en release programma". Hierdoor kan DELT zich
vroegtijdig een beeld vormen van de nieuwste mogelijkheden en de eventuele
veranderingsconsequenties van deze nieuwe Documentum-softwarefuncties. Met de kennis en
diensten van DELT ICT Services halen organisaties meer gebruiksrendement uit
hun investering in software van Documentum.