KVK VELUWE EN TWENTE
Jonge ondernemers bevestigen voorspellingen Greenspan
Betere economische vooruitzichten zorgen voor belangstelling beurs
Voor de tweede keer heeft de Kamer van Koophandel Veluwe en Twente het
aantal stands voor de Euregio Business 2004 moeten uitbreiden. Net als
vorig jaar is het voor jonge ondernemers mogelijk om tegen een
gereduceerd tarief deel te nemen aan de belangrijkste
bedrijvencontactdagen van Oost Nederland. Naast een kantenklare stand
krijgen belangstellenden ondersteuning bij de voorbereidingen op de
beurs. 'We proberen jonge ondernemers te stimuleren om zichzelf te
promoten en contacten te leggen met ondernemers in de regio', aldus
Raoul van Dongen projectleider van het KvK Netwerk Plaza tijdens de
Euregio Business 2004.
POSITIEVE SIGNALEN UIT DE MARKT
In een wereld waarin winkelketens en franchiseformules oprukken wordt
er zoveel gevraagd van (jonge) ondernemers. Die kunnen in economisch
mindere tijden best een steuntje in de rug gebruiken. Daarvoor biedt
de kamer van koophandel ook dit jaar dertig jonge ondernemers de kans
om deel te nemen aan de Euregio Business. 'Wij krijgen steeds meer
signalen dat de economie aantrekt', aldus Van Dongen. In cijfers is
dat nog niet aan te geven maar het feit dat binnen drie weken de
stands verhuurd zijn, duidt daar zeker op. Het bevestigt dat
ondernemers weer willen investeren in promotie.
Een extra uitbreiding naar vijftig stands lijkt niet voldoende, want
ook die zijn nagenoeg allemaal verhuurd. 'De telefoon staat al enkele
weken roodgloeiend. We beraden ons momenteel op mogelijkheden om
iedereen die nu nog wil deelnemen een plekje rond het plein te geven.
Ook zij moeten kunnen profiteren van de vele netwerkactiviteiten die
op het plein georganiseerd worden.' vervolgt Van Dongen.
NETWERKEN MET NOABERS
Naast de belangstelling van standhouders wordt het project breed
ondersteund door het regionale bedrijfsleven. Enkele gerenommeerde
bedrijven uit Twente laten op het plein zien welke succesvolle
producten in deze regio gemaakt worden. High-tec kunstgras uit
Nijverdal, exclusieve tuinmeubelen uit Enschede en beschuit en
biscuit uit Almelo geven de potentie en het innoverende karakter van
de regio goed weer. Het nieuwe bier 'Noaber' uit Enschede zal niet
ontbreken en sluit naadloos aan op het thema van de beurs. Een goede
buur is ten slotte ook van economisch belang. 'Waarom moeten
ondernemers uit deze regio werk uitbesteden als hun buurman tegen
betere condities kan leveren?', vraagt Van Dongen zich hardop af.
Enschede, 16 februari 2004