Ingezonden persbericht


Schiphol-Rijk, 13 februari 2004

Msn stopt met verkoop van pop-ups

MSN.nl heeft besloten geen 'pop-ups meer te verkopen aan adverteerders op haar site. Alle huidige campagnes van adverteerders die gebruik maken van pop-ups zullen worden volbracht. Er worden echter, vanaf heden, geen nieuwe contracten meer gesloten. Dit betekent dat MSN.nl nog voor de zomer vrij van pop-ups zal zijn.

Uit onderzoek, verricht door MSN, blijkt dat consumenten pop-ups de meest vervelende advertentievorm op het internet vinden. Het stoppen met de verkoop van deze advertentie uiting is een logische stap in de ontwikkeling van online adverteren. Een ontwikkeling die uiteindelijk zal leiden tot een standaardisering van advertentieformaten op het internet.

Rob Molenaar, Sales Manager MSN.nl: "MSN heeft gemak en plezier van het gebruik van Internet altijd hoog in het vaandel staan. Wij onderzoeken daarom regelmatig hoe wij onze gebruikers nog beter van dienst kunnen zijn. Deze actie is er op gericht om onze gebruikers een nog betere ervaring op MSN.nl te bieden."

Voor adverteerders ontwikkelt MSN als alternatief voor de pop-ups nieuwe adverteerders mogelijkheden die nog beter passen bij de wensen van adverteerders en consumenten. Rob Molenaar:"MSN heeft meerdere alternatieven die sympathieker zijn dan pop-ups en op een meer natuurlijke manier worden geïntegreerd binnen de content van de website. Het stoppen met pop-ups is goed voor consumenten, adverteerders en onze partners."

Einde Bericht