KORTINGSWINKEL.NL
Meeste internetaankopen tijdens de lunch en na GTST Kortingswinkel.nl ziet
pi
Meeste internetaankopen tijdens de lunch en na GTST
Kortingswinkel.nl ziet piek in aankoop op specifieke tijden
Amsterdam, 6 februari 2004 - Uit een onderzoek van internetwarenhuis
Kortingswinkel.nl blijkt dat de meeste aankopen via het internet
worden gedaan tijdens de lunchpauze en na de soap Goede Tijden Slechte
Tijden. Opmerkelijk is dat tijdens de soap GTST er veel mannen
bestellen en na de soap GTST er een opvallende piek te zien is in het
aantal vrouwen dat de internetwinkel bezoekt. Tijdens de lunchpauze is
het aantal mannelijke en vrouwelijke kopers vrijwel gelijk. Een ander
opmerkelijk onderzoeksresultaat is het feit dat vrouwen, sneller dan
mannen, over gaan tot een daadwerkelijke aankoop via internet.
Onderzoek
Het aantal mannelijke (57%) en vrouwelijke (43%) klanten bij
Kortingswinkel.nl is ongeveer gelijk. Het verschil tussen mannen en
vrouwen zit hem in het moment van de dag waarop zij aankopen via het
internet doen. Het soort aankoop dat men via het internet doet laat
ook een duidelijk verschil zien. Bij producten als wasmiddelen en
babyluiers is een duidelijk verschil te zien tussen de aankoop hiervan
door mannen (32%) en vrouwen (68%). Bij producten als hifi-apparatuur
en doe-het-zelfartikelen is het percentage vrijwel gelijk, 46% vrouw
en 54% man. Per maand bezoeken zo'n 700.000 consumenten de site.
Volgens directeur Edzard Gelderman van Kortingswinkel.nl beginnen de
voordelen van winkelen via internet steeds meer bij de consument door
te dringen, 'Hoezo prijzenslag? Winkelen via het internet bespaart
geld en biedt comfort. Naast dat het stukken goedkoper is krijgt men
de bestelling ook nog eens thuisbezorgd.'
Kortingswinkel.nl ziet omzet in 2003 met ruim 60 % stijgen
Het klantenbestand van Kortingswinkel.nl bestaat hoofdzakelijk uit
gezinnen met jonge ouders en kinderen. De gemiddelde leeftijd bedraagt
36 jaar. Dit valt ook op te maken uit de artikelen die veruit het
meest met fikse korting worden aangeschaft bij Kortingswinkel.nl. Met
name wasmiddelen, hifi-apparatuur, fietsen en fitness-artikelen worden
het meest gekocht. De omzet van Kortingswinkel.nl is in 2003 gestegen
met ruim 60%. Dit in tegenstelling tot de non-food retailsector waar
het afgelopen jaar een daling in omzet heeft plaats gevonden van 10%.
Meerdere internetretailers hebben het afgelopen jaar positieve
resultaten geboekt. Een opvallend resultaat in vergelijking met de
prijzenslag die afgelopen tijd in de reguliere supermarkten heeft
plaats gevonden.
Over Kortingswinkel.nl
Kortingswinkel.nl werd in 2000 opgericht en heeft sindsdien een
constante groei doorgemaakt. Het boekjaar 2002 werd met een positief
bedrijfsresultaat afgesloten. Kortingswinkel.nl biedt online
aantrekkelijke aanbiedingen en kortingen op kwaliteitsproducten en
diensten. De onderneming werkt momenteel samen met verschillende
partners uit de dienstverlenende sector, de retail en de entertainment
industrie. Onder de aanbieders bevinden zich McDonald's, Joop van den
Ende Musicals, America Today en andere. Kortingswinkel.nl is door De
Stichting Nationale Thuiswinkel Awards genomineerd voor de beste
webwinkel van Nederland en wel in de categorie Warenhuizen.
Noot voor de redactie,