Ingezonden persbericht


Persbericht: singles twijfelen over valentijn

NIJMEGEN 11-2-2004: Uit een enquête onder de 60.000 online abonnees van het e-zine Singlesmagazine.nl blijkt dat 21% van de Nederlandse singles Valentijnsdag veel te commercieel vinden. Een kwart van de single mannen heeft zelfs een afkeer van de liefdesdag. Toch is niet alles droefenis: meer dan 40% van de alleenstaanden is van plan een valentijnskaart te sturen. Eerder al kwam onderzoeksbureau De Vos en Jansen tot de conclusie dat Valentijnsdag onder alle Nederlanders, single of niet-single, aan populariteit inboet.

Singles hebben twijfels over Valentijn
In de Valentijnseditie van Singlesmagazine.nl staat de uitslag vermeld van een lezersenquête over Valentijn. De resultaten laten een twijfel zien onder de 60.000 single abonnees. Meer dan 40% van zowel de mannen als de vrouwen is van plan een Valentijnskaart te versturen. Vrouwen zijn daarbij iets afwachtender: 29% van hen geeft aan alleen een kaart te willen ontvangen, terwijl slechts 22% van de mannen voor de passiviteit kiest. Maar totaal 21% van alle singles geeft aan dat Valentijn voor hen onacceptabel commercieel is. De mannen (25%) hebben daar meer last van dan de vrouwen (17%). Voor slechts 10% van singles is Valentijn dé dag van het jaar. De redactie van Singlemagazine.nl werd overstelpt met ingezonden brieven over het commerciële karakter van 14 februari. Vele lezers gaven aan er wel aan mee te doen, maar ondanks het overdreven gedrag van de middenstand. Velen geven zelfs aan dat het 'gevoel van eenzaamheid alleen maar wordt versterkt door die nadruk op de liefde'. http://www.singlesmagazine.nl

Het e-zine Singlesmagazine.nl
Singlesmagazine.nl is hét maandelijks gratis e-zine met meer dan 60.000 e-mailabonnees en richt zich op singles van 25 jaar en ouder. Het internetblad wordt professioneel online uitgegeven door Focus Internet en is bezig aan zijn vijfde jaargang.


- - - - - - - - -


Ingezonden persbericht