PERSBERICHT
07/02/2004

Pickwick laat ander gezicht zien

Vier verfijnde, nieuwe theemelanges

Pickwick, het alom bekende theemerk, introduceert een nieuwe verpakkingslijn. De theedoosjes met de karakteristieke Engelse postkoets worden vervangen door een nieuw design. Vanaf deze week zijn de traditionele melanges English Tea Blend, Earl Grey Tea Blend en Ceylon Tea Blend in de vernieuwde verpakking in de supermarkt verkrijgbaar. Meer verrassen en inspireren, dát is wat Pickwick nastreeft met deze metamorfose die onderdeel is van de nieuwe merkstrategie van Pickwick.

In de zomer volgt de herlancering van de vruchtentheeverpakkingen en in het najaar liggen ook de kruidentheeën in een nieuw jasje in het schap.

Als het aan Pickwick ligt zal dit jaar ook de rijkdom van de traditionele theesoorten herontdekt worden. Naast de bekende melanges introduceert Pickwick binnenkort vier verfijnde theemelanges: Indian Classic, Golden Darjeeling, China Blossom en Royal Earl Grey, samen verpakt in één doosje. Dit 'variatiedoosje' met éénkops theezakjes, zal ongeveer EUR 1,49 gaan kosten.

Nieuw design
Op alle nieuwe verpakkingen van Pickwick staat ook een nieuw logo. Het symboliseert een dwarrelend theeblad dat het natuurlijke, open en dynamische karakter van Pickwick onderstreept. De merknaam Pickwick is ook gerestyled. In het nieuwe design wordt de letter i getooid door theeblaadjes. Het nog onontloken blaadje rechts is de zogenaamde tip, het beste blaadje van de theestruik. Een bewijs van de kwaliteit van Pickwick.

--

Voor meer informatie Suzanne Rotteveel, Communicatie Douwe Egberts Nederland, tel. (030) 297 2003, of e-mail: pr@de.nl. Zie ook www.de.nl