Bartiméus
vraagsturing
Vormgeven aan vraagsturing
Vanaf 1 februari 2004 gaat Bartiméus werken met de
ondersteuningsplansystematiek. In dit nieuwe systeem wordt getracht om
vraaggestuurd werken vorm te geven. We stellen de cliënt centraal, er
is minder papieren rompslomp en we kunnen de doelen meer realistisch
stellen.
Hoe is vraaggestuurd werken vormgegeven in het nieuwe systeem?
Onder andere door:
· Aan cliënten wordt expliciet gevraagd naar hun
leefgewoontes en wensen die zij bij Bartiméus graag willen behouden.
Deze vraag is bepalend voor het aanbod van de ondersteuning.
· De standaardbrieven zijn geschreven voor cliënten en er is
ook een versie voor vertegenwoordigers.
· Er is overleg met de cliënt over: de deelnemers aan de
bespreking, het opsturen van de stukken, het schrijven van de
persoonsbeschrijving, het bepalen van het perspectief en de
hoofddoelen, het kiezen van een werkdoel.
· Op verzoek wordt een Bespreking OndersteuningsPlan
gepland.
Wilt u meer informatie over het systeem voor ondersteuningsplannen,
dan kunt u contact opnemen met Hanneke Prins, telefoon (0343) 52 67 46
of per e-mail.