Bartiméus


vraagsturing

Vormgeven aan vraagsturing

Vanaf 1 februari 2004 gaat Bartiméus werken met de ondersteuningsplansystematiek. In dit nieuwe systeem wordt getracht om vraaggestuurd werken vorm te geven. We stellen de cliënt centraal, er is minder papieren rompslomp en we kunnen de doelen meer realistisch stellen.

Hoe is vraaggestuurd werken vormgegeven in het nieuwe systeem?

Onder andere door:


· Aan cliënten wordt expliciet gevraagd naar hun leefgewoontes en wensen die zij bij Bartiméus graag willen behouden. Deze vraag is bepalend voor het aanbod van de ondersteuning.


· De standaardbrieven zijn geschreven voor cliënten en er is ook een versie voor vertegenwoordigers.


· Er is overleg met de cliënt over: de deelnemers aan de bespreking, het opsturen van de stukken, het schrijven van de persoonsbeschrijving, het bepalen van het perspectief en de hoofddoelen, het kiezen van een werkdoel.


· Op verzoek wordt een Bespreking OndersteuningsPlan gepland.

Wilt u meer informatie over het systeem voor ondersteuningsplannen, dan kunt u contact opnemen met Hanneke Prins, telefoon (0343) 52 67 46 of per e-mail.