SNT GROUP N.V.
SNT introduceert contact center over internet via SNT Virtual XS
(r)
Zoetermeer, 27 januari 2004. Gedurende het eerste kwartaal 2004 start
SNT met de implementatie van 'Virtual XS', een toepassing die contact
center functionaliteiten biedt via internet. Door middel van deze
toepassing kan SNT contact center diensten leveren op elke gewenste
plaats en tijd. Door het publieke internet als infrastructuur voor
spraak en data te gebruiken, is SNT in staat een belangrijke innovatie
en efficiency slag te maken, zowel in de eigen organisatie als bij
opdrachtgevers. SNT heeft Virtual XS in eigen huis ontwikkeld op basis
van wereldwijde standaards voor 'voice over IP' en de laatste CRM
software.
Virtual XS is sinds oktober 2003 in gebruik in een test- en
demonstratieruimte van SNT in Zoetermeer.
Naast eerder genoemde vergroting van de flexibiliteit, bespaart SNT
met Virtual XS aanzienlijk op gespreks- en netwerkkosten en op
implementatie- en beheerskosten van systemen. In het verlengde van de
vernieuwde ICT architectuur en methodiek is SNT bovendien in staat het
productportfolio uit te breiden met nieuwe internet gerelateerde
diensten. Dankzij de uniformering van de infrastructurele basis wordt
tegelijkertijd een kortere time to market mogelijk.
Gedurende het eerste kwartaal van 2004 zullen honderd contact center
posities in de bedrijfsonderdelen SNT Contact en Interview/NSS op de
nieuwe architectuur worden aangesloten.
Daarnaast hebben diverse klanten van SNT zich geïnteresseerd getoond.
De toepassing vormt tevens een belangrijke basis voor de door SNT
geambieerde Europese alliantie van CRM providers. Decentrale
investeringen in applicaties en systemen zijn niet langer nodig, maar
kunnen op internationale schaal worden uitgewisseld via internet.
Profiel SNT
SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor
opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering
aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat,
co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze
klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken
managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden
om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met
klanten op te bouwen. SNT verleent samen met haar partners vanuit
Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland
en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.
SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT
België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert
onderzoeksbureau Interview-NSS als 100% werkmaatschappij onder eigen
naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent.
VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.
Einde bericht
Noot voor de redactie (