VWA
VWA installeert denktank risicocommunicatie
Op 20 januari installeerde Johan de Leeuw, Directeur-Generaal van de
Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), de Denktank Risicocommunicatie.
Risicocommunicatie is één van de drie kerntaken van de VWA. Het is een
complex thema, dat deels nog in de kinderschoenen staat. De Denktank
fungeert als klankbord, geeft adviezen en kan indien wenselijk
communicatievoornemens van de VWA toetsen. De Denktank wordt
ondersteund door de Directeur Communicatie en Voorlichting van de VWA,
Irene van Geest-Jacobs.
De deelnemers aan de Denktank zijn afkomstig uit de wetenschap, het
bedrijfsleven, de media en de maatschappelijke organisaties. Zij
hebben kennis van risicoperceptie, risicocommunicatie en
consumentengedrag, daarmee heeft een goede mix van wetenschappelijke
kennis en praktijkervaring. Zo draagt de Denktank bij aan een gedegen
ontwikkeling van de risicocommunicatie bij de VWA.
De Denktank bestaat uit:
- Greet Prins (voorzitter) Directeur Communicatie van
UWV
- Betteke van Ruler Hoogleraar Communicatie en Organisatie
Universiteit
van Amsterdam
- Lynn Frewer Hoogleraar Voedselveiligheid en Consumentengedrag
Wageningen Universiteit en Researchcentrum
- Joop van der Pligt Hoogleraar Experimentele Sociale Psychologie
Universiteit van Amsterdam
- Willem Schoonen Eindredacteur bijlage De Verdieping van
Trouw
- DickToet Senior Regulatory Advisor External Affairs
Food Unilever
- Dick Westendorp Voormalig Algemeen Directeur Consumentenbond
- Fred Woudenberg Hoofd sector Algemene Gezondheidszorg GGD
Rotterdam