Kabelmaatschappijen lanceren gezamenlijke landelijke campagne
23 januari 2004
De gezamenlijke kabelmaatschappijen in Nederland starten vandaag een
landelijke marketingcampagne om kabel te positioneren als de beste
consumentenoptie voor televisie, telefoon en internet. De afzenders
van de campagne zijn UPC/chello, Casema, Multikabel, Kabelfoon en
Essent. Het is de eerste keer dat deze regionaal actieve ondernemingen
de marketing handen inéén slaan om samen een vuist te maken voor de
toekomst van de kabel.
De campagne die onder andere bestaat uit meerdere televisiecommercials
en printuitingen heeft als doel de consument erop te attenderen dat
zijn vertrouwde televisiekabel tot veel meer in staat is dan men nu
vermoedt. De campagnethematiek luidt daarom: Haal alles uit de kabel!
De campagne zet de kabel duidelijk op de kaart. De Nederlandse
kabelaars zijn tenslotte marktleider en innovatieve pioniers op het
gebied van televisie en always on internet, breedband internet voor
klanten die de hele dag on line willen zijn. Op dit ogenblik maken
bijna 1 miljoen consumenten gebruik van hun kabel om te internetten.
De kabelaars verwachten dat dit aantal in 2004 fors zal toenemen
In de eerste televisiecommercial zien we hoe een familie van mollen
gebruik maakt van de kabel om te internetten, televisie te kijken en
te bellen. Zij laten daarmee zien dat zij al weten hoe je alles uit de
kabel haalt.
Door de deelnemende kabelbedrijven wordt de campagne vervolgens
doorgezet met een uniek aanbod voor internet via de kabel: eerst
proberen, dan pas kopen. De consument weet dus waar hij aan toe is bij
de kabel.
De afgelopen jaren hebben de kabelbedrijven hard gewerkt aan het
moderniseren van de kabel, zodat de kabel klaar is voor de toekomst
met al zijn mogelijkheden. De kabelnetwerken hebben de afgelopen jaren
een slag gemaakt richting glasvezel; de kabelverbinding tot aan de
eindgebruiker loopt inmiddels tot in de woonwijken via glasvezel.
Nederland heeft daarmee een koppositie in de Europese
breedbandranglijsten en deze voorsprong leidt niet alleen tot meer
productiviteit in sectoren als bedrijfsleven, onderwijs en zorg, maar
ook tot een uitstekende concurrentiepositie voor Nederland.
De gezamenlijke marketingcampagne past ook in de samenwerking die
binnen de branche organisatie VECAI heeft geresulteerd in de vorming
van het Platform Nederland Breed, dat zich inzet voor de stimulering
van het maatschappelijk gebruik van breedband.