PERSBERICHT - 2004-01-23
Harco van Uden: 'Voor dit jaar minimaal 25 procent groei verwacht'
MilesTravel optimistisch na goed jaar 2003
MilesTravel, www.milestravel.com, heeft een goed jaar achter de rug.
De specialist voor individuele maatwerkreizen naar Safari-Afrika heeft
een toename in klanten gezien van bijna 10%, terwijl de omzet met meer
dan 10% is toegenomen. Dit is vooral te danken aan de sterke opleving
in de tweede helft van het jaar na de onzekere periode van SARS, de
oorlog in Irak en de economische recessie.
'Ondanks de berichtgeving over de economische malaise is het bij
MilesTravel druk met aanvragen en het verwerken van boekingen voor
doorgaans exclusievere reizen naar een van de Zuid- of Oost-Afrikaanse
bestemmingen. Op vakantie gaan is en blijft belangrijk,' aldus
directeur/eigenaar Harco van Uden van MilesTravel.
We zien zelfs nog steeds een lichte stijging in de gemiddelde
besteding per persoon. We denken echter wel dat deze groei zal
afvlakken. De oorlog in Irak, de uitbraak van SARS en de
terroristische dreigingen zijn meer op de achtergrond geraakt. We
hebben een les geleerd en weten dat het plotseling anders kan zijn,'
aldus Van Uden.
We blijven echter vertrouwen op de vakantiebehoefte, die zich
momenteel vertaalt in een toename van ongeveer 50 procent aan
boekingen ten opzichte van 2003. We gaan er dan ook van uit dat we in
2004 een groei kunnen laten zien van minimaal 25 procent.
De ouderen blijken nog steeds de sterkste groeimarkt te vormen. Van
Uden: Zij willen zelf ontdekken en beleven. Ze willen kennismaken met
de natuur en de cultuur waarover, ze al zoveel gehoord en gelezen
hebben.
MilesTravel profiteert daarnaast van het feit dat Afrika momenteel
veel aandacht in de media krijgt. 'Ook acties van touroperators als
TUI helpen ons,' vertelt Van Uden. Wanneer zij groepsreizen aanbieden
tegen spotprijzen zien ook wij meer aanvragen binnenkomen. Hieruit
concluderen wij dat onze klant daardoor kennelijk op een idee wordt
gebracht. Onze klant kiest voor een reis waarbij zijn wensen centraal
staan. Maatwerk met een hoog serviceniveau.'
UITBREIDING IN BELGIË
MilesTravel is sinds begin januari ook aanwezig op de Belgische markt.
Via een deelneming in Barron & de Keijzer Travel Belgie beschikt
MilesTravel direct over een goede locatie in Antwerpen en een
hooggekwalificeerd team van medewerkers. Het kantoor van Barron & de
Keijzer Travel is gevestigd aan Meir in Antwerpen.
'Deze stap is weloverwogen gedaan na grondig vooronderzoek,' aldus
Harco van Uden van MilesTravel. Wij kunnen terugvallen op de ruime
ervaring van Barron & de Keijzer Travel die al jarenlang actief is op
de Belgische markt. Wij zien een toename in de vraag naar
Safari-Afrika-reizen. Daarnaast zien wij dat de Belgische consument
steeds meer voordelen ziet om te boeken bij een gespecialiseerde
touroperator in plaats van het traditionele reisbureaukanaal.'
Naast MilesTravel bewerkt ook zusterbedrijf PagonaTravel
(Latijns-Amerika-specialist) vanuit dezelfde locatie de Belgische
markt.
Lindsay Barron, van het gelijknamige Barron & de Keijzer, verwacht
veel voordelen van het zakelijk samengaan. 'De marketingkracht en het
ambitieuze ondernemerschap van de organisatie MilesTravel zal eveneens
ten goede komen aan Barron & de Keijzer in Belgie. Bovendien kunnen
wij profiteren van het uitgebreide landenaanbod dat wij onze klanten
nu kunnen aanbieden.'