SNT GROUP N.V.
IBM besteedt eerstelijns technische helpdesk uit aan SNT
Zoetermeer 21 januari 2004. IBM en SNT zijn overeengekomen dat de
eerstelijns technische helpdesk van IBM Integrated Technology
Services (ITS) vanaf 1 januari 2004 gefaseerd wordt uitbesteed aan
SNT. De overeenkomst heeft een looptijd van maximaal 4 jaar en loopt
qua waarde op tot circa 8 Mio euro. Conform de overeenkomst gaat SNT
voor IBM ITS de telefonische opvang en afhandeling van technische
helpdesk contacten verzorgen.
Simon de Koning, directeur IBM ITS: 'Het leveren van passende service
aan onze gebruikers is enorm belangrijk in onze business. De kwaliteit
van de klantenservice is bepalend voor je onderscheidend vermogen. Het
onderhouden en managen van klantcontacten is een vak apart geworden.
Om die reden hebben we besloten dit gedeeltelijk uit te besteden aan
een expert. SNT biedt ons de kennis, ervaring en de juiste
middelen'.
SNT heeft de afgelopen jaren een toename waargenomen in de outsourcing
van helpdeskactiviteiten. Klanttevredenheid en klantloyaliteit worden
steeds nadrukkelijker bepaald door de bereikbaarheid en het
reactievermogen van bedrijven en instellingen. Klanten hebben de keuze
uit diverse communicatiekanalen waarmee zij bedrijven op elk gewenst
tijdstip en vanaf elke lokatie kunnen bereiken. Internet, email en
mobiele telefonie spelen hierin een belangrijke rol. SNT is
gespecialiseerd in het aanbieden van multichannel oplossingen, oftewel
het managen en integreren van klantcontacten via alle mogelijke
kanalen. Daartoe levert SNT ook de benodigde infrastructurele
voorzieningen en applicaties, zoals 800/0900 nummers, routeringen en
Interactieve Voice Response Systemen. Inmiddels beheert SNT de
helpdesks van diverse A- merken.
SNT participeert in de ontwikkeling van Customer Relationship
Management concepten voor opdrachtgevers door bedrijven bereikbaar te
maken voor hun klanten. Uit klantcontacten wordt met behulp van
datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die
opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te
vullen en duurzame klantrelaties op te bouwen. SNT verleent vanuit
Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland
en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.
SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT
België en SNT Duitsland. Binnen SNT Nederland opereert
onderzoeksbureau Interview-NSS onder eigen naam.
In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent-SNT.
VITALICOM is SNT's partner in Frankrijk.
Einde bericht (