PERSBERICHT - 2004-01-13
Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen
Nieuwe naam voor Toerisme Recreatie Nederland
De marketing en promotie-organisatie Toerisme Recreatie Nederland
(TRN) heet vanaf vandaag Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
Dit maakte algemeen directeur Hans van Driem vanochtend bekend op de
vakdag van de Vakantiebeurs in de Koninklijke Jaarbeurs te Utrecht.
"De naam Toerisme Recreatie Nederland was veelbesproken en riep her en
der vragen op. Na overleg met diverse partijen hebben wij voor het
'Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen' gekozen. Deze naam dekt
de lading van onze activiteiten, vloeit voort uit duidelijke keuzes
voor toerisme en congressen - oftewel business en leisure travel -, en
is goed te gebruiken in de 10 wereldtalen van de landen waar wij
actief zijn. Een frisse, nieuwe corporate huisstijl, met een
nadrukkelijke keuze voor het 'Tulp Holland'-logo, benadrukt dit."
In de nieuwe huisstijl van het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen is bewust gekozen voor het Tulp Holland-logo, ontworpen
door Ton Giesbergen van Dutch logo Design. Dit logo wordt breed
ingezet voor de Holland promotie in het buitenland. In Nederland wordt
de promotie nog altijd gevoerd met de pay-off Lekker weg in eigen
land. Door de invoering van de huisstijl genereren we een
efficiencyslag in middelen en kosten, aldus Van Driem. De huisstijl is
vormgegeven door de Rotterdamsche Communicatie Compagnie te Rotterdam.
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen is dé marketing en
promotie-organisatie die het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar
en in Nederland bevordert. Het hoofdkantoor is gevestigd in
Leidschendam en het NBTC heeft een wereldwijd netwerk van Vestigingen.