Horecava 2004
12 jan 2004
Optimistisch geluid op horecava
Horecaondernemers blijken juist in deze moeilijke tijden op zoek te
zijn naar nieuwe producten en nieuwe mogelijkheden. Ondernemers van
ruim 25.500 bedrijven hebben een bezoek aan Horecava 2004 gebracht.
Dat zijn bijna 2.000 bedrijven meer dan tijdens Horecava 2002. Uit de
resultaten van het bezoekersonderzoek blijken bezoekers evenveel
aankoopplannen te hebben als twee jaar geleden. Deze resultaten worden
bevestigd door positieve reacties van exposanten. Horecava 2004 vond
plaats van 5 tot en met 8 januari 2004 in Amsterdam RAI.
Opmerkelijk resultaat is verder dat steeds meer de eindbeslisser
binnen de onderneming de beurs bezoekt. In totaal hebben 54.738 mensen
de beurs bezocht. Hieruit blijkt dat het aantal bezoekers per bedrijf
gedaald is. Dat past ook bij het strenge toelatingsbeleid van de
Horecava, waardoor alleen vakbezoekers toegang krijgen. Nieuw op de
Horecava was de HorecavArena waar demonstraties en presentaties
aandacht schonken aan de beleving van het vak. Een derde van de
bezoekers heeft het theater bezocht en een dikke voldoende gegeven. De
bezoekers zijn gemiddeld ruim 4 uur op de beurs gebleven, waarbij 3 op
de 4 al aangaven de volgende keer weer present te zijn.
Art on Tiles wint Horecava Innovation Award
Het kleurrijke decorconcept van Art on Tiles heeft de vierde Horecava
Innovation Award gewonnen. Uit 120 inzendingen koos een onafhankelijke
jury dit product van Burex Europe uit Voorhout tot beste innovatie
voor de branche. Met behulp van digitale techniek kunnen allerlei
sfeerbeelden overgebracht worden op keramische tegels. Denk
bijvoorbeeld aan een levensechte strand-vloer. Art on Tiles wint ook
de categorie Interior & Design. Het eerste witte trappistenbier ter
wereld van brouwerij De Koningshoeven uit Berkel-Enschot heeft de
award voor de categorie Food & Beverage ontvangen. Bij Equipment is de
hoogste eer weggelegd voor de mobiele biertap/serveerwagen van Gamko
Holding in Etten-Leur. Het Telemeet-biersysteem van Interbrew
Nederland in Breda wint in de categorie Services.
War Child als goed doel
De kookbenefietwedstrijd voor WarChild tijdens de Horecava heeft
17.000,- opgebracht. Managers van Bavaria, Deli XL, Hotel Purchase,
Kweker, Nestlé, NVLG, SVH en Amsterdam RAI streden om de beste
stamppot waarbij Bavaria won. In de jury zaten o.a. Annemarie
Jorritsma en Cees Helder van Parkheuvel.
Horecava 2005
De volgende Horecava wordt van maandag 10 tot en met 13 januari 2005
in Amsterdam RAI gehouden.
Amsterdam,12 januari 2004
Noot voor de redactie (
Amsterdam RAI