Gemeente Almelo
Nieuwe indeling raadscommissies
De gemeenteraad heeft op 11 december besloten de bestaande
raadscommissies opnieuw in te delen. Er worden nu de volgende drie
commissies onderscheiden: de commissie Algemeen bestuurlijke zaken,
commissie Sociale en Economische Zaken en commissie Woon- en
leefomgeving. De nieuwe indeling is per direct van toepassing. Dit
betekent dat de commissievergaderingen van januari al volgens deze
indeling zal plaatsvinden.
De raadscommissies zijn de officiële adviesorganen van de
gemeenteraad. De commissies discussiëren over voorstellen ingebracht
door commissieleden zelf en brengen advies uit aan de raad over de
voorstellen van de burgemeester en wethouders. Sinds de verkiezingen
in 2002 werd gewerkt met de commissies Veilige stad, Iedereen actief
en Wonen en leven. De verdeling van onderwerpen die voor deze
commissies werd gehanteerd leidde tot een groot verschil in de duur
van de commissievergaderingen. Vandaar dat besloten is tot een nieuwe
indeling.
Inspreekrecht
Voor alle drie commissies geldt het inspreekrecht. Wilt u inspreken
over een bepaald onderwerp, dan kunt u contact opnemen met de
commissiegriffier, Christa Slim (0546) 54 15 52. U kunt dan aangeven
over welk onderwerp u wilt spreken en samen met de griffier wordt
gekeken in welke commissievergadering u kunt inspreken.
Nieuwe indeling
De nieuwe indeling is als volgt:
Commissie Algemeen bestuurlijke zaken
- Bestuur
- Bedrijfsvoering
- Veilige stad
Commissie Sociale en economische zaken
- Economische structuurversterking
- Iedereen actief
- Cultuur
- Jongeren in de stad
Commissie Woon- en leefomgeving
- Ruimte
- Stadscentrum
- Wonen
- Groen en water
- Zorgstad