Persbericht
Promotieteams parkeercampagne op Leidse parkeerterreinen
Publicatiedatum: 23 december 2003
Op de parkeerterreinen Molen de Valk, Garenmarkt, Kaasmarkt, Morspoort
en Morssingel delen promotieteams aanstaande zaterdag 27 december, van
11.00 uur tot 15.00 uur, flyers en weggevers uit. De teams staan op de
terreinen in het kader van de parkeercampagne, die in november is
gestart. Het doel van de campagne is onder andere om aan bezoekers van
Leiden duidelijk te maken waar ze gemakkelijk kunnen parkeren: in de
garages en op de parkeerterreinen is altijd plaats.
De teams delen flyers uit met een kaartje waarop staat aangegeven waar
bezoekers gemakkelijk kunnen parkeren en elke maand delen de teams
weggevers uit. Deze maand is dat een ijskrabber.
Campagne
Uit onderzoek is gebleken dat Leiden met betrekking tot parkeren geen
goed imago heeft: in Leiden zouden bezoekers moeilijk kunnen parkeren.
Dat idee is onjuist, zo blijkt eveneens uit onderzoek. Er zijn
namelijk altijd parkeerplaatsen vrij in de garages en op de
parkeerterreinen. Naast het verbeteren van het parkeerimago van
Leiden, is het doel van de campagne om aan bezoekers van Leiden
duidelijk te maken wáár ze gemakkelijk kunnen parkeren. Dat gebeurt
onder meer door het inzetten van promotieteams, posteracties en
advertenties. Daarnaast wordt in de campagne de nadruk gelegd op de
redenen om naar Leiden te komen. Parkeren is daarbij een -goed
geregelde- bijzaak.
Elke maand organiseren de initiatiefnemers een actie rond een Leids
evenement. Deze maand is dat de ijsbaan op de Beestenmarkt. De
campagne loopt tot 1 jan 2005.
Initiatiefnemers
De campagne is een initiatief van VVV Holland Rijnland, de
Stadsgehoorzaal en de Schouwburg, de detailhandel, het
Centrummanagement, Koninklijk Horeca Nederland, Museumgroep Leiden, de
Stichting Stadsparkeerplan en de gemeente Leiden. Vertegenwoordigers
van deze initiatiefnemers werken samen aan de campagne 'Plaats voor
U!'
Deze pagina is gewijzigd op 23-12-2003
Gemeente Leiden