Time : 6:21:39 PM Date : Tuesday, December 16, 2003 Sender Name: Belga

Belga News Agency: imagocampagne tot eind 2003

Brussel, 16 december 2003

Vanaf maandag 15 december voert Belga een imagocampagne op de radio en in de geschreven pers. Belga benadrukt hierbij haar rol als informatiebron voor de belangrijkste media in België en verduidelijkt haar positie binnen het Belgische medialandschap. Het Antwerpse bureau Germaine/BBDO tekent voor de realisatie van deze mediacampagne.

Belga, opgericht in 1920, is de voorbije jaren sterk gemoderniseerd: naast de verjonging van het redactioneel team en de constante productverbeteringen, zowel in woord als beeld, is er ook de diversifiëring van haar activiteiten en haar inkomstenbronnen. Naast de traditionele media maken magazines en de nieuwe media (internet, sms, wap, i-mode, enz.) steeds meer gebruik van het nieuwsaanbod en de foto's van Belga. Maar ook voor de ondernemingen heeft Belga diensten ontwikkeld om beter geïnformeerd te blijven en om te communiceren (BelgaSelect, BelgaDirect, BelgaPressagenda, enz.).

Ondanks deze nieuwe dynamiek, roept Belga binnen de professionele wereld (media, ondernemingen,...) nog vaak het beeld op van een ernstig, geloofwaardig, maar toch ietwat stoffig persbureau. Op de vooravond van 2004, een rijk gevuld jaar met nieuwe projecten, productlanceringen en partnerships, treedt Belga naar buiten als het nieuwsagentschap waarnaar het is geëvolueerd. De campagne die het moderne en dynamische imago van Belga versterkt en haar reputatie als informatiebron vooropstelt, loopt van 15 december 2003 tot en met 2 januari 2004 op radio en in de kranten.

Contacts:

Belga News Agency Olivier Simonis Ilse Mariën Rue Pelletierstraat 8B 1030 Bruxelles-Brussel Tel 32 2 743 34 03 GSM 0479 70 76 67 (O.Simonis) marketing@belga.be

Germaine BBDO Eric Debaene Tel 03 260 94 18 GSM 0486 486 27 76 16

URL: http://www.belga.be