KENNISNET

Kennisnet poll: Catharina-Amalia op gewone school !

Zoetermeer, 9 december 2003

Op de speciale maxima.kennisnet.nl site hebben kinderen een duidelijke antwoord gegeven op de vraag: naar wat voor een school moet het nieuwe prinsesje later gaan? 58 procent van de kinderen vindt dat Catharina-Amalia naar de gewone school moet gaan. Een kwart is van mening dat de keuze hiervoor nog wel even op zich kan laten wachten tot de schoolgaande leeftijd van het prinsesje. Thuis les krijgen is voor 11 procent van de kinderen een goede keuze. Voor een dure buitenlandse school is geen enkele steun te vinden onder de ruim 2000 kinderen die op kinderen.kennisnet hun stem kunnen uitbrengen.

Kennisnet heeft speciaal voor het onderwijs maxima.kennisnet.nl gelanceerd. Leerlingen vinden nuttig materiaal voor werkstukken, wedstrijden en spelletjes. Docenten vinden op de site direct toepasbaar online lesmateriaal en audio en video fragmenten. Speciaal voor het basisonderwijs zijn er ook kleurplaten, knutselmogelijkheden en liedjes. Maxima.kennisnet.nl biedt daarnaast links naar onder meer de officiële nieuwsbronnen, de historie en speciale sites over koningshuis en staatsinrichting.

Over Kennisnet
Kennisnet is de internetorganisatie van en voor het onderwijs. Stichting Kennisnet is in oktober 2001 opgericht door de onderwijsorganisaties. Kennisnet stimuleert het gebruik van internet in het onderwijs voor educatieve doeleinden. Op www.kennisnet.nl wordt dagelijks actueel lesmateriaal en onderwijsinformatie aangeboden voor leerkrachten, leerlingen, ICT-coordinatoren en schoolleiders in basis, voortgezet en beroepsonderwijs. Docenten vinden op kennisnet.nl direct bruikbaar lesmateriaal. Voor leerlingen is Kennisnet een steun in de rug bij het maken van schoolwerk. Ouders vinden ondersteuning bij opvoedingsvraagstukken. ICT-coordinatoren en schoolleiders krijgen praktische tools en beleidsinstrumenten aangereikt om de ICT infrastructuur op school vorm te geven. Met kennisnet.nl sta je er nooit alleen voor.

---
Noot voor de redactie/