Ingezonden persbericht
Toll-mts, het gezamenlijke toll / g-log transport- en logistiek systeem,
Zorgt voor voordelen bij retailers
Unilever boekt betere operationele efficiëntie en servicekwaliteit na 12
maanden gebruik van Toll-MTS
Rotterdam, 9 december 2003 - Toll-MTS heeft al na 12 maanden gebruik
voor een verbetering gezorgd van Unilever's transport en logistieke
processen in het retailsegment. Tijdige levering (on-time delivery),
gestroomlijnde operationele processen en betere operationele efficiëntie
zijn de voordelen. De Toll/G-Log oplossing heeft bij alle betrokken
partijen de administratieve functies gestroomlijnd en de 'visibility' en
het beheer verbeterd over heel de levenscyclus van de transportdienst.
Toll-MTS, Toll's managed transportserviceproduct, biedt transporteurs,
klanten en verladers een enkelvoudige operationele en administratieve
interface voor alle transportvereisten zoals transportmodi, vestigingen
en verladers. Toll-MTS is gebouwd op de G-Log® Global Command and
Control Center® (GC3®) applicatie, die voor een robuuste en schaalbare
basis zorgt. Het zorgt ook voor een betere samenwerking,
kostenverlaging, en innovatieve transportprocessen met een brede reeks
van zakelijke partners over de waardeketen (supply chain).
"Vanaf het moment dat Unilever Toll in gebruik nam, zijn wij opgetogen
geweest over de lagere transport- en administratiekosten en de
verbeterde klantenservice", zegt Judy Quirk, customer supply chain
manager bij Unilever. "Toll is een 'samenwerkings'platform en zorgt voor
zichtbaarheid van het transport over de gehele keten. Dit heeft onze
servicemogelijkheden vergroot waardoor wij nog beter aan de behoeften
van onze klanten kunnen voldoen."
Unilever heeft met Toll samengewerkt om de eigen logistieke
werkzaamheden te verbeteren. Hierdoor is een transportoplossing gebouwd
die extra waarde biedt als een kostenverlagende component voor
Unilever's retailklanten. Toll gebruikt de G-Log software om Unilever's
logistieke werkzaamheden te optimaliseren, te consolideren, en de
trackperformance te verbeteren.
Als onderdeel van zijn managed transportservices (MTS) initiatief
gebruikt Toll de G-Log software om zijn klanten te voorzien in een
enkelvoudige geautomatiseerde oplossing voor alle mondiale
transportbehoeften. MTS levert planning, verwerking, samenwerking,
visibility, en event-management over de gehele waardeketen vanaf het
moment dat een order is geplaatst. Het gevolg is dat Toll verbeteringen
heeft gerealiseerd in bijvoorbeeld tijdige levering (on-time delivery),
load balancing, en transportmiddelengebruik. Bovendien heeft Unilever
zijn transport- en logistieke proces gestroomlijnd om de werkzaamheden
efficiënter te kunnen beheren. Hiermee hebben klanten de voordelen van
kleinere voorraden, waardoor een aanzienlijke kostenverlaging in de
waardeketen is ontstaan.
"Het is onze missie om superieure klantenservice te bieden door het
gebruik van innovatieve technologieën zoals G-Log en om door te gaan met
het realiseren van operationele verbeteringen en kostenbesparingen in de
gehele waardeketen", zegt Tom Thompson, group general manager bij Toll
Solutions.
"Het geeft ons een goed gevoel betrokken te zijn bij de samenwerking van
Toll en Unilever om een state-of-the-art transport- en logistiek systeem
te bieden voor mondiale supply-chains", zegt David Cairns, CEO van
G-Log. "We hebben onze ervaring in het verlagen van kosten in de
waardeketen bij retailklanten kunnen inzetten om Toll te ondersteunen."
---
Toll Group
Toll is marktleider in een van de meest dynamische en concurrerende
industriële sectoren in Australië. Een sector die snel transformeert
door technologie en de groei van e-business. In de branche van de
geïntegreerde logistiek bieden de mogelijkheden en sterktes in al deze
gebieden strategisch concurrerende voordelen die ons sterk maken. In zes
woorden: keuze, integratie, infrastructuur, relaties, innovatie, mensen
en merk.
Het eerste doel van Toll Group is het hoogst mogelijke serviceniveau te
bereiken voor klanten in de food- en drankenhandel, automobielindustrie,
overheid, productie, resources en service-industrieën. De voornaamste
sterkte en het concurrentievoordeel van het bedrijf is de mogelijkheid
innovatieve supply-chain oplossingen te ontwerpen en te beheren, waarmee
zij hun klanten voorzien in flexibiliteit, betrouwbaarheid en
kostenvoordelen bij het beheren van hun supply-chain. Toll Group is
ervan overtuigd dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van haar service de
basis is voor het opbouwen van lange termijn relaties met de klanten.
Meer informatie, bezoek de website: www.toll.com.au.
G-Log
G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor
internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3®,
G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform, levert een volledige
oplossing voor het beheer van complexe logistieke stromen, die
verschillende landen, verscheidene goederenketens en vele
vervoersmodaliteiten omspannen. Bedrijven kunnen daardoor de manier
waarop zij hun logistieke zaken managen optimaliseren. Tot de klanten
van G-Log behoren, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle,
Tesco, en USCO Logistics.
G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het
hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese
hoofdkantoor bevindt zich in Guildford, Surrey, UK. G-Log heeft kantoren
verspreid over de Verenigde Staten en Europa.
Ingezonden persbericht