Informatielijn Rijkswaterstaat nu ook online
De landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat is vanaf vandaag niet
alleen telefonisch te bereiken, maar ook via het internet.
Weggebruikers kunnen hier hun belangrijkste vragen stellen, maar ook
ergernissen en tips kunnen ze 24 uur per dag kwijt op de site.
Op de site staan de antwoorden op vragen als ik sta in een file
terwijl het elektronische informatiebord aangeeft dat het hier
filevrij is. Hoe kan dat? of Waarom is de A4 bij Schiphol versmald van
vier naar drie rijstroken? Wie niet vindt wat hij zoekt, kan zijn
vraag via de mail kwijt.
De website maakt deel uit van de landelijke informatielijn 0800-8002.
Dit gratis nummer is sinds vorige maand zeven dagen per week van 6.00
tot 22.30 uur te bereiken. Voorlopig gaat het nog om een proef,
halverwege 2004 wordt de informatielijn geëvalueerd. Met de
informatielijn wil Rijkswaterstaat nog beter inspelen op de wensen en
behoeften van de weggebruiker. Uit recent onderzoek blijkt namelijk
dat gebrek aan informatie één van de belangrijkste ergernissen op de
weg is.
De lijn is één van de maatregelen uit het programma Zichtbaar Slim
Meetbaar van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Met ZSM gaat
VenW de files te lijf. Een andere maatregel is de aanleg van
tientallen spits- en plusstroken.
Kijk voor meer informatie op de website
www.08008002-rijkswaterstaat.nl.
Ministerie van Verkeer en Waterstaat