Grafinet
December 2003
Favini;
op vele fronten nieuws op Paperworld - hal 4.1 stand K20
De internationale papierspecialist Favini zal opnieuw een sterke
indruk maken op de bezoekers van Paperworld met haar nieuwe corporate
identity, gerestylede papiermerken en nieuwe productlijnen voor de
grafische industrie en SOHO markt. Na een succesvolle samenwerking van
drie jaar, onthulden Meerssen & Palm en Favini in oktober 2003 hun
nieuwe corporate identity. Het bedrijf dat verder gaat onder één
sterke naam 'Favini', heeft een nieuw imago dat zowel betrouwbaarheid
als flexibiliteit uitstraalt; met daarbij de nadruk op een `can-do'
aanpak.
Favini zal ook gerestylede papiermerken tonen op de Paperworld stand.
Flying Colours, Majestic en Bindakote zijn geactualiseerd met
interessante, nieuwe productspecificaties en kleine
verpakkingseenheden speciaal voor de SOHO-markt. Nieuwe producten
zoals Relyon (archiveringspapier dat voldoet aan de Nederlandse
overheidseisen) en een Colour Inkjet lijn completeren het nieuws dat
Favini presenteert op stand K20 in hal 4.1
Flying Colours
' Flying Colours', de marktleider in gekleurd offset is gerestyled.
Een nieuw imago weerspiegelt de veelzijdigheid van het papier, dat kan
worden gebruikt voor allerlei toepassingen in bedrijven,
detailhandels, thuiskantoren en de reeks biedt nu ook een nieuw hoog
wit en vier metallic-tinten. Voor de SOHO-markt zijn kleine
verpakkingen (van slechts 250 of 500 vel) en gemengde pakken (met vijf
kleuren, 50 vel per kleur) toegevoegd. Ook kunnen on-demand
miniverpakkingen worden samengesteld naar wens van de klant - echte
"PaperFlexAbility" van Favini!!
100% Bindakote!
Het nieuw gepositioneerde cast coated papier Bindakote staat ook in de
spotlights tijdens Paperworld. Nadat het de laatste maanden een
aanzienlijke imagoverandering heeft ondergaan geldt Bindakote nu als
een reeks van eersteklas kwaliteit met eigentijdse uitstraling.
Bindakote is onbetwistbaar de beste kwaliteit op de markt dankzij zijn
uitstekende bedrukbaarheid en luxueuze oppervlak. Om het een extra
zetje te geven, zijn vijf nieuwe kleuren, twee matte oppervlakken en
ultrawit toegevoegd aan de serie die nieuwe en spannende perspectieven
biedt in traditionele toepassingsgebieden.
Majestic
Majestic, een hoogwaardige reeks van metallic papieren is op
verschillende manieren vernieuwd.
Ten eerste zijn revolutionaire `iriserende pigmenten' geïntroduceerd
waarmee Majestic de indruk wekt van kleur te veranderen als het papier
wordt bewogen. In de tweede plaats is er nu een nieuwe serie met
oppervlaktestructuren die extra impact geven aan de `touch and feel'
van het papier. Deze serie is ideaal voor toepassing in omslagen en
verpakkingen die daardoor zichtbaar en tastbaar meer impact krijgen.
Ten derde is er een eenzijdig gecoate variant gecreëerd onder andere
voor verpakkingstoepassingen. Als laatste, maar niet minder
belangrijk, is er speciaal voor de grafische ontwerpers een nieuw
gramgewicht van 250 g/m2 toegevoegd aan de bestaande 120 en 190 grams
soorten.
Relyon - Een nieuw archiefpapier
Belangrijk nieuws op het gebied van papierexpertise is de introductie
van de nieuwe papiermerk Relyon. Uiterst geavanceerde technologie is
toegepast voor het produceren van dit hoogkwalitatieve witte
kantoorpapier dat voldoet aan de door de Nederlandse overheid
opgelegde NEN 2728 norm voor het archiveren van papier. Dat houdt in
dat het papier gegarandeerd langer dan 250 jaar goed blijft!
Colour Inkjet serie
Eveneens prominent op de stand aanwezig is dit private label concept
voor inkjet papieren met meer dan 30 items, variërend van CD-labels,
visitekaartpapier en adresetiketten tot verpakkingen met een mix van
gekleurde vellen.
Om het nieuwe imago van `flexibele en betrouwbare partner' te
onderstrepen, zal Favini ook het Mix Concept tonen. Het is een
klantgerichte service die klanten in staat stelt zelf de kleur, de
oppervlaktestructuur en het gramgewicht van hun papier te kiezen in
productievolumes van slechts één ton. Dit concept verstevigt Favini's
marktgerichtheid en hun kracht om ontwerpers te inspireren met
innovatieve nieuwe producten.
Eveline ter Laak, Corporate Communications Manager, verklaart: "Favini
heeft een boeiend expositieprogramma voor Paperworld 2004, in feite is
het teveel om hier op te noemen. Een bezoek aan onze stand kan veel
beter duidelijk maken wat er nieuw is op het gebied van topkwaliteit
kantoorpapieren en grafische specialiteiten."
---