CROS bespreekt alternatieve vliegroutes Polderbaan / 02-12-2003
CROS heeft de eerste geschatte effecten besproken van een wijziging
bij de westelijke vliegroutes van de Polderbaan bij Spaarndam. Daarbij
zijn twee mogelijke routevarianten geopperd die de overlast in
Spaarndam moeten beperken.
CROS spreekt zijn voorkeur over een van de varianten pas definitief
uit als alle gevolgen van de routewijzigingen zijn te overzien.
Vermoedelijk beschikt CROS in januari over alle gegevens, zodat CROS
haar voorkeur aan de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat bekend
kan maken.
De routeaanpassing werd in opdracht van Schiphol Group en de gemeenten
Haarlem, Haarlemmerliede en Spaarnwoude gemaakt.
CROS bestaat uit vertegenwoordigers van 35 gemeenten, bewoners,
provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht en de
luchtvaartsector (Luchtverkeersleiding Nederland, Schipholgroup,
Transavia, KLM en Martinair). Het doel van CROS is om waar mogelijk te
komen tot verminderen van geluidhinder.
Gemeente Castricum