Ingezonden persbericht


Nieuwe uitgeverij Wisebourne Publishing van start

Persbericht

Nieuwe uitgeverij
Wisebourne Publishing
lanceert met:
Tel Go! ? Moxmo ?
Prime ? Stuff ? Casting ?
00/24 ? Desk ? Move! ? Stilo

Hilversum, 1 december 2003 - Met Wisebourne Publishing lanceren oprichters Wouter Günzel en Ramses Jedeloo een nieuwe uitgeverij, gericht op met name printproducties voor de particuliere (business-to-consumer) of zakelijke (business-to-business) markt. Wisebourne Publishing vervaardigt en geeft uit in eigen beheer, in opdracht of in samenwerking met een businesspartner.

Ramses Jedeloo: "Hoewel print onze core business is, vraagt de markt om een partij die feilloos de koppeling kan maken met andere media. Onze achtergrond, ervaring en expertise in multichannelbenadering geven de campagnes een toegevoegde waarde." Wouter Günzel: "Wij hebben reeds bewezen dat bestaande tv-formats en retailformules te vertalen zijn naar succesvolle printuitgaven. Door de hoogwaardige content zijn de magazines zeer lezenswaardig en behalen zij een hoge score in de losse verkoop."

Wisebourne Publishing verschijnt aan de start met een aantal reeds gerenommeerde titels en introduceert tevens een aantal sterke nieuwe magazines. De publicaties passen binnen de categorieën sponsored media, special interest en publiekstijdschriften. In het telecomcluster verschijnt het nieuwe vakblad Tel Go! en Moxmo (Global PayWays). Daarnaast passen in het lifestyle-cluster de titels Casting, Stuff en het nieuwe relatiemagazine Prime (Prime Sport Business). De nieuwe glossy titels Desk (luxe bureau-accessoires en electronika), 00/24 (horloges en vulpennen), Move! (motorfietsen, auto's, boten en vliegtuigen) en Stilo (high-end mode en accessoires) rekent Wisebourne Publishing tot het high-end mannencluster.

Voor de conceptontwikkeling en redactionele realisatie van deze publiekstitels werkt Wisebourne Publishing op exclusieve basis samen met bladenmaker/hoofdredacteur Karel Hubert en zijn redactionele team bij Hansnel Communicatie. Dit team produceerde tot voor kort een aantal magazines voor Motomax Media in Almere (o.a. Horloges en RPM), maar aan die samenwerking is per 1 december van dit jaar een einde gekomen.

Over Wouter Günzel
Wouter Günzel (1961) startte zijn loopbaan in 1982 als medewerker Verkoop Buitendienst bij de Perscombinatie NV te Amsterdam. Zijn commerciële succes deed hem overstappen naar Uitgeverij Het Spectrum (VNU), waar hij als Promotie-manager verantwoordelijk was voor marketing en promotie van de diverse uitgaven. Vervolgens was hij een aantal jaren Hoofd Advertentie Exploitatie en lid van het managementteam bij Laverman, Van Buuren & Cie. In 1989 begon hij zijn eigen bureau, Günzel en Van de Pas Editorial Marketing. Twee jaar later voerde zijn carrière hem naar de Madrileense vestiging van PMSI Bugamor, waar hij de positie innam van manager/uitgever en in contact kwam met verschillende vormen van nieuwe media. Na zijn positie als consultant e-commerce bij Delta Lloyd Corporate Partners kwam hij tenslotte terecht bij de Nederlandse Tijdschriften Groep en richtte hij Special Media op. Günzel studeerde Commerciële Economie (HEAO) en volgde tijdens zijn loopbaan diverse cursussen marketing, advertising en mediaplanning. Hij spreekt vloeiend Engels en Spaans.

Over Ramses Jedeloo
Drs. Ramses Jedeloo (1975) begon in 1997 een eigen bedrijf, gespecialiseerd in het bouwen van websites en webapplicaties. Na zijn rol als Account Manager bij het beursordersysteem Alex en daarna als Communicatiemanager Nieuwe Media bij ABN AMRO maakte hij de overstap naar eBusiness en mobiele communicatie als publicist, onderzoeker en consultant. Hij was gastdocent aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit en leverde een bijdrage aan het boek 'Internetprojecten voor niet IT-ers' in samenwerking met Ben Tiggelaar. Jedeloo schreef ook het boek 'Op weg met i-mode'. In 2000 werd hij hoofdredacteur van het toonaangevend telecomvakblad Connexie en startte hij in 2002 het magazine mjoy. Het laatste half jaar was hij uitgever van de unit Special Media binnen de Nederlandse Tijdschriften Groep. Jedeloo studeerde af in de richting organisatiekunde en ICT binnen de studie Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Hij spreekt vloeiend Engels.

Over Marike Popma

Marike Popma (1973) vervult vanaf 1 januari 2004 de functie van algemeen hoofdredacteur binnen Wisebourne Publishing. Tot 2000 was zij hoofdzakelijk actief op het gebied van internationale samenwerking, eerst als stagiair bij het Newyorkse Centre for Human Rights van de Verenigde Naties, vervolgens als medewerker politieke zaken bij Amnesty International in Amsterdam. Drie jaar geleden maakt Popma de overstap naar de journalistiek. Naast haar werkzaamheden als freelance journalist, was zij eerder actief als eindredacteur bij het telecomblad Connexie en als redacteur binnen-/buitenland bij het Haarlems Dagblad. In de winter van 2002 trad zij in New York op als assistent producer voor correspondenten Max Westerman (RTL) en Bart van Doorne (VTM). Popma studeerde af in de Europese Studies/Internationale Betrekkingen aan de Universiteit van Amsterdam en voltooide tevens de Fontys Hogeschool voor Journalistiek in Tilburg.

Over Wisebourne International BV

Wisebourne Publishing is onderdeel van Wisebourne International BV. Via hun wereldwijde netwerk zetten zij nieuwe initiatieven (mede) in de markt. Een van de oprichters/directeuren is Harry Westbroek (1957). Hij heeft ruim twintig jaar media-ervaring opgedaan bij bedrijven als VNU, NieuwsTribune (Managing Director/Partner), Wegener Magazine Group (Group Managing Director) en Independent Media (in Rusland). Westbroek's jarenlange ervaring en uitgebreide netwerk zal Wisebourne Publishing ook snel internationaal op de kaart zetten. Ook de twee andere partners van Wisebourne International zullen werkzaam zijn voor Wisebourne Publishing. Ted den Ouden zal als Chief Financial Officer een rol vervullen en Angeline Westbroek als Chief Operations Officer.


---