Gemeente Lingewaard


Inloopavonden invoering DIFTAR-systeem

Foto vuilniswagen

Heeft u vragen over hoe afval wordt ingezameld? Bezoek dan een van de inloopavonden.

Vorige week zijn alle huishoudens per brief geïnformeerd dat per 1 januari 2004 in de gemeente Lingewaard het betalingssysteem DIFTAR wordt ingevoerd voor het ophalen van huisvuil.

In het kort komt het er op neer dat men vanaf 1 januari 2004 een afvalstoffenheffing gaat betalen die uit twee delen bestaat, te weten: a. een vast basistarief en b. een bedrag gebaseerd op het aantal keren dat u de afvalcontainer in 2004 voor lediging aan de straat zult zetten.

Het basisbedrag betaalt u in 2004, het bedrag voor het aantal ledigingen betaalt u achteraf in 2005. In de vorige week verzonden brief is dat duidelijk weergegeven.

Toch kan het zijn dat u nog allerlei vragen heeft. Daarom heeft het gemeentebestuur gemeend om volgende week drie avonden te organiseren waarop u informatie kunt krijgen over alles wat met afvalinzameling te maken heeft.

Inloopavonden
Deze informatie-avonden hebben de vorm van inloopavonden. Er zijn informatiehoeken ingericht die bemenst worden door medewerkers van de afdelingen Ruimtelijk Beheer, Financiën en Gemeentewinkel. Bij hen kunt u met uw vragen terecht.

Heeft u vragen over de DIFTAR-tarieven, over het gebruik van de duobakken, over de wijze waarop de verschillende soorten van afval wordt ingezameld, of wilt u misschien een compostvat kopen, kom dan op:

Maandag 8 december van 19.00 uur tot 21. 00 uur naar sport- en ontmoetingscentrum De Brink in Huissen;

Woensdag 10 december van 19.00 uur tot 21.00 uur naar zalencentrum Het Wapen van Bemmel in Bemmel;

Donderdag 11 december van 19.00 uur tot 21.00 uur naar zalencentrum de Herberg in Gendt.

U bent van harte welkom.

Bericht geplaatst op 1 december 2003