Gemeente Lingewaard
Inloopavonden invoering DIFTAR-systeem
Foto vuilniswagen
Heeft u vragen over hoe afval wordt ingezameld? Bezoek dan een van de
inloopavonden.
Vorige week zijn alle huishoudens per brief geïnformeerd dat per 1
januari 2004 in de gemeente Lingewaard het betalingssysteem DIFTAR
wordt ingevoerd voor het ophalen van huisvuil.
In het kort komt het er op neer dat men vanaf 1 januari 2004 een
afvalstoffenheffing gaat betalen die uit twee delen bestaat, te weten:
a. een vast basistarief en b. een bedrag gebaseerd op het aantal
keren dat u de afvalcontainer in 2004 voor lediging aan de straat zult
zetten.
Het basisbedrag betaalt u in 2004, het bedrag voor het aantal
ledigingen betaalt u achteraf in 2005. In de vorige week verzonden
brief is dat duidelijk weergegeven.
Toch kan het zijn dat u nog allerlei vragen heeft. Daarom heeft het
gemeentebestuur gemeend om volgende week drie avonden te organiseren
waarop u informatie kunt krijgen over alles wat met afvalinzameling
te maken heeft.
Inloopavonden
Deze informatie-avonden hebben de vorm van inloopavonden. Er zijn
informatiehoeken ingericht die bemenst worden door medewerkers van de
afdelingen Ruimtelijk Beheer, Financiën en Gemeentewinkel. Bij hen
kunt u met uw vragen terecht.
Heeft u vragen over de DIFTAR-tarieven, over het gebruik van de
duobakken, over de wijze waarop de verschillende soorten van afval
wordt ingezameld, of wilt u misschien een compostvat kopen, kom dan
op:
Maandag 8 december van 19.00 uur tot 21. 00 uur naar sport- en
ontmoetingscentrum De Brink in Huissen;
Woensdag 10 december van 19.00 uur tot 21.00 uur naar zalencentrum Het
Wapen van Bemmel in Bemmel;
Donderdag 11 december van 19.00 uur tot 21.00 uur naar zalencentrum de
Herberg in Gendt.
U bent van harte welkom.
Bericht geplaatst op 1 december 2003