Ryanair

7 november 2003 RYANAIR'S klantenservicestatistieken voor oktober 2003 Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, heeft vandaag haar klantenservice-statistieken over oktober 2003 openbaar gemaakt. Ryanair heeft zichzelf verplicht gesteld iedere maand de consumentenstatistieken te publiceren. Deze bevestigen bovendien keer op keer dat Ryanair ook Nr.1 is op het gebied van klantenservice.

· 93,11% van alle 14.894 Ryanair vluchten in oktober arriveerden op tijd.


· Ryanair zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en als de Nr.1 maatschappij met de minste annuleringen.


· Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,41) klacht per 1.000 passagiers.


· Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,62) tas per 1.000 passagiers.

PASSAGIERS STATISTIEKEN ­ OKTOBER 2003 2002 2003 Op-tijd vluchten 84,09% 93,11% Klachten per 1.000 passagiers 0,55 0,41 Bagage klachten per 1.000 passagiers 0,90 0,62 Klachten afgehandeld in 7 dagen - 100%


Ryanair maandelijkse statistieken vergeleken met de Association of European Airlines

De volgende gemiddelden zijn gebaseerd op de maandelijkse prestatiestatistieken van de Associatie van Europese Luchtvaartmaatschappijen van onze belangrijkste concurrenten in september 2003 en cijfers gepubliceerd op de website van de maatschappijen. Ryanair Nr. 1 op-tijd maatschappij in Europa
Maatschappij Positie % Ryanair 1 94,2 SAS 2 90,8 Lufthansa 3 85,4 Air France 4 85,1 British Airways 5 82,5 Easyjet 6 77,0 Alitalia 7 69,7 % vluchten aangekomen binnen 15 minuten van de geplande tijd. Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minst verloren gegane bagage Verloren bagage per 1.000 Maatschappij Positie passagiers Ryanair 1 0,33 SAS 2 8,30 Austrian 3 14,20 Air France 4 15,50 Lufthansa 5 15,60 British Airways 6 16,60 Alitalia 7 23,30 Easyjet Niet gepubliceerd Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minste annulaties
Maatschappij Positie % uitgevoerde vluchten Ryanair 1 99,82 Lufthansa 2 99,50 British Airways 3 99.40 Austrian 4 99,30 Alitalia 5 99,20 Air France 6 98,80 SAS 7 98,30 easyJet Niet gepubliceerd