7 november 2003
RYANAIR'S klantenservicestatistieken voor oktober 2003
Ryanair, Europa's Nr.1 low fares airline, heeft vandaag haar klantenservice-statistieken over
oktober 2003 openbaar gemaakt. Ryanair heeft zichzelf verplicht gesteld iedere maand de
consumentenstatistieken te publiceren. Deze bevestigen bovendien keer op keer dat Ryanair ook
Nr.1 is op het gebied van klantenservice.
· 93,11% van alle 14.894 Ryanair vluchten in oktober arriveerden op tijd.
· Ryanair zet de standaard als Nr.1 op-tiid maatschappij en als de Nr.1 maatschappij met
de minste annuleringen.
· Het aantal geregistreerde klachten is minder dan 1 (0,41) klacht per 1.000 passagiers.
· Verloren gegane bagage is minder dan 1 (0,62) tas per 1.000 passagiers.
PASSAGIERS STATISTIEKEN OKTOBER 2003 2002 2003
Op-tijd vluchten 84,09% 93,11%
Klachten per 1.000 passagiers 0,55 0,41
Bagage klachten per 1.000 passagiers 0,90 0,62
Klachten afgehandeld in 7 dagen - 100%
Ryanair maandelijkse statistieken vergeleken met de Association
of European Airlines
De volgende gemiddelden zijn gebaseerd op de maandelijkse prestatiestatistieken van de
Associatie van Europese Luchtvaartmaatschappijen van onze belangrijkste concurrenten in
september 2003 en cijfers gepubliceerd op de website van de maatschappijen.
Ryanair Nr. 1 op-tijd maatschappij in Europa
Maatschappij Positie %
Ryanair 1 94,2
SAS 2 90,8
Lufthansa 3 85,4
Air France 4 85,1
British Airways 5 82,5
Easyjet 6 77,0
Alitalia 7 69,7
% vluchten aangekomen binnen 15 minuten van de geplande tijd.
Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minst verloren gegane bagage
Verloren bagage per 1.000
Maatschappij Positie passagiers
Ryanair 1 0,33
SAS 2 8,30
Austrian 3 14,20
Air France 4 15,50
Lufthansa 5 15,60
British Airways 6 16,60
Alitalia 7 23,30
Easyjet Niet gepubliceerd
Ryanair Nr. 1 maatschappij voor minste annulaties
Maatschappij Positie % uitgevoerde vluchten
Ryanair 1 99,82
Lufthansa 2 99,50
British Airways 3 99.40
Austrian 4 99,30
Alitalia 5 99,20
Air France 6 98,80
SAS 7 98,30
easyJet Niet gepubliceerd